Heb ik recht op consumptiecheques na ontslag?

Imasurvivor
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Heb ik recht op consumptiecheques na ontslag?

#1 , 16 jan 2022 11:23

Dit jaar wordt er 500 euro aan consumptiecheques uitgedeeld. Omdat ik dit jaar van werk heb veranderd, heeft mijn vorige werkgever dit niet uitbetaald. Gaat toch wel om een serieus bedrag.

Dus in het kort: van werk veranderd in oktober 2021, moet mijn werkgever voor de maanden januari tot oktober dat ik daar heb gewerkt, mijn Coronapremie niet uitbetalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FDU
Berichten: 13
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website

#2 , 16 jan 2022 13:15

Dat hangt af van wat er werd voorzien. Kan je even aangeven onder welk paritair comité jouw werkgever werkt? Op welke manier de consumptiecheque werd toegekend? En op welk ogenblik je effectief van tewerkstelling bent veranderd?

Imasurvivor
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jan 2022 13:26

PC was bankaire sector.
Consumptiecheques zijn digitaal uitgekeerd.
En van tewerkstelling heb ik in oktober veranderd.

Reclame

FDU
Berichten: 13
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website

#4 , 16 jan 2022 14:19

In dat geval zal uw werkgever ressorteren onder het Paritair Comité 310.00 voor de Banken. Daarin werd overeengekomen dat de coronapremie (onder de vorm van een consumptiecheque) slechts wordt toegekend aan de werknemers die in dienst zijn op de datum van de uitbetaling (de tekst van de CAO is terug te vinden via https://public-search.werk.belgie.be/we ... 014285.pdf). Op basis van uw informatie, was u niet langer in dienst op het ogenblik van uitbetaling. De werkgever is u dan ook geen (pro rata) coronapremie (onder de vorm van een consumptiecheque) verschuldigd.

Hou er rekening mee dat dit slechts indicatief is. Ondanks alle zorg die besteed is aan het opstellen van deze tekst, blijven vergissingen en/of onvolkomenheden mogelijk. Ik kan daarvoor dan ook geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Imasurvivor
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 jan 2022 16:46

Dat is wel spijtig zeg, ik vraag me af waarom het op die manier is vastgelegd... Uiteindelijk heb ik ook 10 maanden gepresteerd en iedereen heeft het recht om van werk te veranderen... Loonbonus heb ik ook niet kunnen krijgen, ongelofelijk gewoon. In't vervolg ga ik 10 keer nadenken voor ik ga veranderen van werk.

Merci voor de info trouwens.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”