fictieve 'in dienst' datum

bulldog
Topic Starter
Berichten: 31
Locatie: Antwerpen

fictieve 'in dienst' datum

#1 , 28 dec 2021 08:46

Goedemorgen allen,

Ik werk in augustus 10 jaar bij dezelfde wergever, of niet? 4,5 jaren geleden zijn wij gefuseerd met een ander bedrijf en hebben ze een nieuwe naam gekozen.
Op mijn loonbrieven staat bij in dienst datum dan ook deze datum, bij fictieve datum in dienst staat dan de 'echte' datum van 10 jaar geleden. Wat ik me nu afvraag: stel dat ik mijn ontslag krijg, voor hoeveel jaren dient mijn werkgever mij uit te betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

bulldog
Topic Starter
Berichten: 31
Locatie: Antwerpen

#3 , 28 dec 2021 16:36

óf ik begrijp het niet óf Ik vind via deze link geen antwoord op m'n vraag.(specifiek mbt anciënniteit)

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2592
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 dec 2021 18:48

U moet even klikken op de linker kant : daar staan de verschillende onderwerpen in dit verband.

In uw geval worden al uw overeenkomsten met de vorige werkgever overgenomen door de nieuwe. Uw verworvenheden blijven intact. Dus ook anciënniteit.

bulldog
Topic Starter
Berichten: 31
Locatie: Antwerpen

#5 , 01 jan 2022 16:07

U moet even klikken op de linker kant : daar staan de verschillende onderwerpen in dit verband.

In uw geval worden al uw overeenkomsten met de vorige werkgever overgenomen door de nieuwe. Uw verworvenheden blijven intact. Dus ook anciënniteit.
super! zeer vriendelijk bedankt voor de nuancering 👌

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”