Geldige reden zelf ontslag

Technieker
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Geldige reden zelf ontslag

#1 , 25 jul 2021 11:00

Ik heb onlangs abrupt ontslag genomen zonder onmiddellijk ander werk te hebben. Ik ben van mening dat de betrekking niet langer passend was wegens valse beloften, gebrek aan kansen en ontplooiing, conflicten, achterklap , niet respecteren van het welzijn en gezondheid van de werknemers (zie topic over asbest).

Mijn opzeg zit er op, maar ik kan pas binnen 6 weken starten op mijn nieuwe job. Volgens de vakbond kan ik wel een uitkering aanvragen, maar zal de RVA van mij willen horen waarom ik een vaste job verlaat. Blijkbaar moeten ze eerst een C4 krijgen, welke ik nog niet ontvangen heb. Blijkbaar zijn er wel een aantal redenen waaronder een onverzoenbaar conflict.

Hoe gaat zo een verhoor concreet in zijn werk? Is dat live of gewoon telefonisch? Zijn mijn argumenten sterk genoeg of maak ik geen kans en zal ik geschorst worden? Persoonlijk was de situatie voor mij onverzoenbaar, tijdens de opzeg voelde ik mij eindelijk vrij om mijn gedacht te zeggen en laaiden de gemoederen hoog op. Natuurlijk zijn dat mondelinge conflicten en kan ik dit enkel maar staven met een getuigenis van collega's. Ter info: in 1 jaar tijd zijn 3 werknemers weggelopen, weliswaar 3 van de 3. Samen met mij is er nog iemand anders vertrokken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jul 2021 20:47

De arbeidsbemiddelaar zal je persoonlijk verhoren, en als deze jouw argumenten niet aan neemt , wat er in zit ! kan je geschorst worden, dit is voor een paar weken tot 26 weken . je had beter eerst goed nagedacht, want je smijt NOOIT een MES WEG als je geen ander MES hebt, want je kan niet meer snijden !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 25 jul 2021 22:18

Babbeltje met een bemiddelaar.
No stress.
Die zijn al blij als dat een beschaafd gesprek is.

Indien werkgever je asbest laat verwijderen zonder geschikt beschermingsmateriaal, moet je je niet druk maken over paar weken loon.
Vertrekken was beste optie.

Maak daar maar je grootste punt van.
Plus dat arbeidsinspectie niet kon/wou optreden.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”