Ontslag/WG wil niet uitbetalen?

VH91
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Ontslag/WG wil niet uitbetalen?

#1 , 20 mar 2019 21:47

Hallo! Even een kort vraagje,

Ik werkte sinds 2 maand als interim, nu vanwege de vele klachten van andere collega's sinds dag 1, (het merendeel spoorde mij zelfs aan om snel ander werk te vinden) en ook uit persoonlijke ondervindingen en het gevoel dat ik meer in een of andere "dictatuur" (AUB niet letterlijk te nemen) te werk werd gesteld, contacteerde ik mijn interim vanmorgen om een gesprek te hebben om dan hoogstwaarschijnlijk mijn weekcontracten niet meer te verlengen na deze week.

Vandaag ging ik niet gaan werken omdat te stress op het werk mij echt te veel werd. Doktersbriefje dus gewettigd. Echter liet de klant van mijn werkgever weten mijn contracten zelf niet meer te verlengen vanaf vandaag vanwege te veel afwezig (wat zeer overdreven trouwens was, want ik ben zelfs ziek gaan werken, gewoon de pech gehad om de griep te krijgen in het begin van mijn tewerkstelling)

Nu liet het interim mij telefonisch dat dus weten dat ik niet meer moet komen werken. Ik vond dat al vrij verdacht aangezien ik een weekcontract heb en gerust mijn week nog wou uitdoen. Zij willen dit niet, maar ze doen dan ook moeilijk over mijn vraag of ik dat op papier kan krijgen voor de uitbetaling van de komende 2 dagen. Nu heb ik al wat nagevraagd en wordt mij gezegd dat ze verplicht zijn om mij die 2 dagen uit te betalen. Vandaag wimpelden ze mij af bij het interim en dat ze mij binnen het half u wel terug zouden bellen. Niet gebeurd, waarschijnlijk omdat ze er willen onderuit komen? Nu werd mij zeker aangeraden om mij morgen op het werk aan te melden als bewijs dat ik wel ben komen opdagen.

Mijn vraag nu: Ben ik in mijn recht om mijn week uitbetaald te krijgen? Of hoeven ze die twee dagen niet te betalen? Want ik zie het niet echt zitten om morgen in een serieuze discussie te treden daarvoor en heb liever echt wel zekerheid.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mar 2019 19:05

Als je een ondertekend weekcontract hebt dient de volledige week betaald te worden als doktersbriefje rest van de week loopt. Als doktersbriefje maar tot een bepaalde dag loopt moet je in principe de resterende dagen nog presteren,

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mar 2019 19:18

Als je een ondertekend weekcontract hebt dient de volledige week betaald te worden als doktersbriefje rest van de week loopt. Als doktersbriefje maar tot een bepaalde dag loopt moet je in principe de resterende dagen nog presteren,
Daar toch even mee opletten met interims !

Uitzondering: minder dan een maand anciënniteit

Wanneer de arbeider nog geen maand anciënniteit heeft in de onderneming, heeft hij evenwel geen recht op gewaarborgd loon en moet hij zich tot zijn ziekenfonds wenden om uitkeringen te krijgen voor de dagen arbeidsongeschiktheid.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”