Aankoop motorfiets zonder papieren via dealer.

kenzo
Topic Starter
Berichten: 4

Aankoop motorfiets zonder papieren via dealer.

#1 , 19 feb 2019 19:44

Ik ben in de mogelijkheid om een motorfiets te kopen die bij mijn dealer staat voor een redelijke prijs.

Addertje onder het gras =
De motor is door de vorige eigenaar eind 2014 (oktober) bij deze dealer binnengebracht om te verkopen.
De eigenaar is dan naar het buitenland vertrokken (Marokko of Turkije) en heeft alle documenten meegenomen.
Aangezien de dealer al enkele geïnteresseerden had heeft hij meermaals de eigenaar proberen te bereiken via mail en telefoon maar hier nooit reactie op gekregen.

Na 4 jaar en enkele maanden staat deze motor er nog en wil de dealer er nu wel echt vanaf wegens plaatsgebrek.

Dealer heeft al contact opgenomen met enkele instantie’s, motorfiets is nooit uitgeschreven door eigenaar en heeft van de voorbije jaren ook de nodige rijtaksen niet betaald.
Volgens de politie kan hij de motor ook niet zomaar verkopen aangezien ondanks dat de eigenaar op geen enkele manier meer te bereiken is of reageert. (Voor hetzelfde geld is deze zelfs al overleden)

Graag hoor ik of er hier iemand is die hiervoor een oplossing weet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 22 feb 2019 12:30

Daar is geen oplossing voor om m ingeschreven te krijgen. Zonder medewerking van de huidige eigenaar (of erfgenamen) geraak je niet aan kopies van de nodige documenten. Bij verlies van papieren is het de huidige eigenaar die aangifte moet doen bij de politie.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”