Ontslagvergoeding.

Paashaas
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Re: Ontslagvergoeding.

#16 , 16 feb 2019 09:05

Tot heden nog geen reactie of opzegvergoeding ontvangen, welke volgende stap kan ik nemen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 16 feb 2019 12:19

arbeidsrechtbank , want sociale inspectie kan ook maar door verwijzen naar de rechtbank!

En dan ben je vertrokken voor een paar maanden zonder centen, want de werkgever zal dan zeker wachten tot wanneer de uitspraak er bijna is, 1 a 2 weken voor de uitspraak, dit word gedaan wanneer de werknemer zo tevreden niet was over de werknemer.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#18 , 16 feb 2019 18:42

Tot heden nog geen reactie of opzegvergoeding ontvangen, welke volgende stap kan ik nemen ?
geen

uw vakbond heeft een ingebrekestelling gestuurd, deze zullen ten gepaste tijden voor u naar de arbeidsrechtbank gaan.

al wat u verder zelf onderneemt kan alleen maar in uw nadeel zijn, je maakt een procedurefout en je betaald nog wat bovenop de gerechtskosten of u telt een paar duizend euro neer voor een advocaat, terwijl de vakbond deze zaak voor u kan afhandelen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Paashaas
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#19 , 18 feb 2019 22:37

Inmiddels nogmaals contact gehad met de vakbond, maar heb het gevoel dat ze niet echt bereidwillig zijn.
Ze gaan nogmaals een brief naar de werkgever sturen.

Welke periode zal er voorbij gaan eer de arbeidsrechtbank een optie is ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 19 feb 2019 07:30


Welke periode zal er voorbij gaan eer de arbeidsrechtbank een optie is ?
Als de vakbond dit naar de rechtbank brengt dan kan dit nog een tijdje duren, dit hangt van gewest tot gewest af hoeveel werk er is.

maar reken toch op een 3 tal maanden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Paashaas
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#21 , 21 feb 2019 18:09

Merci,
ondertussen heeft de vakbond nogmaals een brief geschreven,
Helaas alleen de VRAAG om uit te betalen....

Lijkt me geen kwestie meer van vragen ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#22 , 21 feb 2019 19:41

Ik heb het reeds geschreven als de werkgever een *** is kan het nog een tijd duren, zeg maar nog een paar weken .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#23 , 22 feb 2019 07:28

Merci,
ondertussen heeft de vakbond nogmaals een brief geschreven,
Helaas alleen de VRAAG om uit te betalen....

Lijkt me geen kwestie meer van vragen ?
voor je naar de arbeidsrechtbank gaat moet je kunnen aantonen dat je het nodige gedaan hebt om tot een uitbetaling te bekomen.
dit is wat je vakbond nu aan het doen is
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”