Bezoek proces in Mechelen ?

ambiorix
Topic Starter
Berichten: 10

Bezoek proces in Mechelen ?

#1 , 30 apr 2008 21:17

M'n moeder had altijd eens graag een rechtzaak bijgewoond. Volgens haar zeggen zo 'eentje die de gazetten haalt'. Ze is nu bijna 80 en heeft nooit gedurfd op eigen initiatief dit te doen. Ik zou dan ook graag met haar eens naar een rechtzaak gaan, met alle respect voor beklaagden en klagers uiteraard. Hoe kan ik dit doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#2 , 30 apr 2008 21:49

M'n moeder had altijd eens graag een rechtzaak bijgewoond. .... Hoe kan ik dit doen ?
Een van de vele mogelijkheden is per riksja
Afbeelding

Als je de datum/uur kent dan kan ze zich daar aanbieden
De meeste zittingen zijn openbaar, en daar mag je dan gewoon binnenstappen
Als je het algemeen telefoonnummer van de rechtbank belt dan kan je waarschijnlijk alle nuttige informatie bekomen (welke zaal etc etc)

RR

Vlaamie
Berichten: 80

#3 , 01 mei 2008 02:26

Volgens haar zeggen zo 'eentje die de gazetten haalt'.
Zijn meestal assisenzaken.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 mei 2008 10:29

Assissenzaken zijn ondermeer te zien in Antwerpen en Leuven.

scorpioen

IrisS
Berichten: 102

#5 , 01 mei 2008 13:54

http://www.juridat.be/eerste_aanleg/mechelen/

Voor t geval je echt naar Mechelen wil ;-). Anyway, je kan daar gewoon s ochtends op een zitdag heen gaan en de hele voormiddag zaken bijwonen. De meeste zijn openbaar. Je kan ook op de griffie een lijstje vragen met zaken die voorkomen, maar daar staan doorgaans geen details in. Nu, als je belt en gewoon zegt dat je een interessante zaak wil bijwonen, zullen ze doorgaans zelf de moeite doen eens mee te denken.

Trouwens, Dendermonde is ook wel een aanrader. Mijn ervaring is dat je er daar zelfs vaak nog een uitleg en rondleiding bijkrijgt. Maar het gaat daar ook vnl over correctionele zaken. Dat zijn doorgaans niet de zaken die het nieuws halen...

Terug naar “Archief”