Prijs gewonnen in wedstrijd, na twee maanden nog steeds niks

Filouke
Topic Starter
Berichten: 25

Prijs gewonnen in wedstrijd, na twee maanden nog steeds niks

#1 , 30 apr 2008 10:47

Bij een online wedstrijd van de krant Het Nieuwsblad heb ik per 4 maart gezien dat mijnnaam bij de winnaars werd vermeld voor een vakantiecheque twv 250,-- euro, van het (reis)agentschap Vacansoleil.

Na enkele weken geduldig wachten eens met de bewuste krant gebeld om te informeren, maar ik moest me niet druk maken vertelde men, ik zou persoonlijk gecontacteerd worden.

Nog een paar weken later met Vacansoleil contact opgenomen, waar men me wist te vertellen dat die waardebonnen (op naam, niet overdraagbaar en slechts één jaar geldig) reeds naar de krant waren gestuurd.

Ondertussen bijna 2 bijna na publicatie van de winnaars nog steeds geen woord van Het Nieuwsblad. Vakantie voor dit jaar is uiteraard al geboekt en volgend jaar is een overzeese reis (USA) gepland.

Volgens mij gebruiken zowel de krant als Vacansoleil de media voor goedkope publiciteit, niets meer, niets minder.

Kan ik ergens terecht om deze praktijken aan te klagen, temeer daar het een waardebon op naam betreft, beperkt in tijd en ik er dus geen gebruik van zal kunnen maken en verder omdat ik na bijna twee maanden nog steeds niets van Het Nieuwsblad heb gehoord?

Alle advies is ten zeerste welkom!

Filouke :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Spruitje
Berichten: 19

#2 , 02 mei 2008 20:20

Na enkele weken geduldig wachten eens met de bewuste krant gebeld om te informeren, maar ik moest me niet druk maken vertelde men, ik zou persoonlijk gecontacteerd worden.
Ik heb ook al 'n paar keer gewonnen met Het Nieuwsblad en werd telkens gemaild. Met die mail kon ik mijn prijs gaan afhalen. Eén enkele keer werd mijn prijs nadien ingehouden omdat ik mij niet aan het wedstrijdreglement had gehouden :oops: (Ben tenslotte 'n Belg :wink: ) In het Wedstrijdreglement stond dat ik maar met één email-adres op mijn eigen naam mocht spelen, en dat was niet het geval geweest. Ik heb daarbij wel een mail gekregen met de uitleg op welk punt ik het wedstrijdreglement had overtreden. Ik had evenwel eerst 'n mail gekregen dat ik had gewonnen... Er zal wel één goed mee geweest zijn zeker? Zeker dat je het wedstrijdreglement niet hebt overtreden :?:

Bruno
Berichten: 4

#3 , 02 mei 2008 20:44

Ik heb vorig jaar eveneens een reis gewonnen via een wedstrijd van het Nieuwsblad. Het heeft een hele tijd geduurd (iets meer dan 2 maanden als ik me goed herinner), maar ik heb de informatie dan toch opgestuurd gekregen.
Mijn reis was echter een zomervakantie die niet te boeken viel tussen 20 juni en 15 september. En dat krijg je dan ergens begin mei te horen...

Reclame

Filouke
Topic Starter
Berichten: 25

#4 , 08 mei 2008 15:17

Eerst en vooral sorry voor mijn late reactis op jullie posting, die enkel en alleen te wijten is aan een verhuis en wachten op internet aansluiting.

Ivm de gewonnen prijs : nog steeds geen enkel bericht !

Kan echter stellen dat ik me aan de wedstrijdregels heb gehouden en bovendien slechts met 1 email adres, van mijn provider, heb deelgenomen.

Ik heb de sterke indruk dat Het Nieuwsblad, zowel als Vacansoleil, dit enkel en alleen als goedkope reclame gebruiken, veel hits op hun site, naambekendheid voor Vacansoleil......

En zoals eerder gesteld zal ik er ook niks kunnen mee aanvangen, daarom heb ik me in deze zaak gewend tot de FOB Economische Zaken, ombudsman, die de zaak in behandeling heeft. Met een beetje geluk krijg ik een antwoord voor volgende winter?....... :D

Ik vind het in elk geval niet kunnen dat een winnaar na ruim twee maanden nog steeds geen enkel bericht heeft ontvangen van de krant die de wedstrijd online heeft gehouden! :shock:

Afwachten is de boodschap !

Wat er ook uit de bus komt, ik zal het resultaat hier posten !

Een fijne dag nog,

Filouke

Terug naar “Archief”