schijnhuwelijk

Herman0411
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: Kapellen

schijnhuwelijk

#1 , 27 apr 2008 21:31

Ik ben op zoek naar een uitspraak in een hoger beroep. Een vrede rechter heeft gezegd dat mijn huwelijk rechtgeldig is terwijl er bij de procure des konings aan gifte is gedaan van schijnhuwelijk. De vrede rechter heeft zich ontvankelijk verklaard. Ook is er bij de Rechtbank van Eerst aanleg een zitting over het schijnhuwelijk.
Ik heb aangifte gedaan bij de procureur des konings. Nu heeft de vrederechter gezegd dat het huwelijk goed is want hij geeft haar de rechten om elders te gaan wonen gegeven terwijl dat erbij de Rechtbank van Eerste aanleg een procedure loopt over het nietig verklaren van het huwelijk. Volgens mijn advocaat kon de vrederechter geen uitspraak doen om er sprake is van een " Le criminel tient le civil en état". Nu gaan we in hoger beroep. maar mijn vraag is de volgende : zijn er uitspraken over een gelijke zaak zoals deze door de rechtbank van Eerste aanleg waarbij de uitspraak van de vrederechter nietig wordt verklaard. Waar kan ik deze vinden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vlaamie
Berichten: 80

#2 , 29 apr 2008 13:36

Le criminel tient le civil en état
Dit betekent dat er eerst uitspraak moet gedaan worden op strafrechtelijk gebied alvorens er uitspraak mag gedaan worden op burgerlijk gebied.
Een partij heeft dus geen toegang tot de burgerlijke rechter terwijl de strafzaak loopt.

Rechtspraak kunt u hier opzoeken: http://jure.juridat.just.fgov.be/?lang=nl

Reclame

Terug naar “Archief”