rechten moeder bij ng onuitgesproken scheiding voogdij na burnout

strijdvaardig
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

rechten moeder bij ng onuitgesproken scheiding voogdij na burnout

#1 , 09 dec 2018 08:21

Wat zijn mijn rechten nu voogdij van de kinderen tijdens de scheidingsprocedure aan mij man zijn toegewezen?
Ik mag ze nauwelijks zien (onder toezicht).Onmenselijk voor de kinderen en mij. Ze hebben het erg moeilijk.
Door lange periode van burnout en onwenselijke situaties mag ik hen nauwelijks zien. het gaat heel goed met mij,, half jaar nu vrij van alc. en medicatie Huisarts, medisch bewijs. Ben nu erg bezorgd om mijn kinderen en de situatie. vr gr., een mama.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 09 dec 2018 09:18

kan u iets specifieker zijn in welke omgangsregeling uw kinderen zijn toegewezen (juiste benaming in het vonnis) ? Voogdij kan niet toegewezen worden aan één ouder als de beide ouders nog leven.

strijdvaardig
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 dec 2018 09:15

Dag Eylis,

Eis van mijn man (echtscheiding is nog niet officieel in gang gezet) was de voogdij over de kinderen (5, 6 en 7 jaar oud) tijdens de gehele echtscheidingsprocedure.
Mijn advocaat (kan nu geen advocaat meer betalen; krijg geen 'toevoeging, omdat zijn vermogen wordt meegerekend, ondanks dat we onder huwelijkse voorwaarden getrouwd zijn destijds).
Jeugdzorg is erbij betrokken.

Mijn advocaat wilde niet in beroep gaan tegen zijn eis, was volgens haar niet zinvol. Ondanks dat dit wel mijn nadrukkelijke wens was. De rechter heeft de volledige voogdij aan hem toegekend.Terwijl het met mij heel goed ging en gaat, ik kan dit medisch onderbouwen.
Mijn man heeft film- en geluidsfragmenten van mij vezameld (onrechtmatig) zonder dat ik hiervan wist.
Hij lijkt de instanties te blijven voeden met een negatief dossier omtrent mij.
De situatie is uiterst moeilijk en onwenselijk voor de kinderen en mij. (mijn man?)

Wat zijn mijn rechten en wat moet en kan ik doen?

Bvd. Vr gr.

Reclame

eylis
Berichten: 8837

#4 , 10 dec 2018 17:24

Woont u misschien in Nederland? Want dit is een Belgisch forum dat enkel informeert over de Belgische wetgeving. (Huwelijkse voorwaarden is een term die vooral in Nederland gebruikt wordt )

strijdvaardig
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 dec 2018 13:11

Dag, ja woon in NL. Dank u wel voor uw reactie.
Ik zal verder gaan in NL.
Vr gr.

Terug naar “Archief”