onterecht erfuitkering

avangestel
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

onterecht erfuitkering

#1 , 22 aug 2018 22:26

Beste.
17 jaar geleden is mijn vrouw overleden, toen ik met haar trouwde had zij al 2 kinderen, dit werden dus mijn stiefkinderen toe wij trouwden in 1992.
Ook in 1992 hebben wij een testament laten maken door Notaris Appels in Tilburg op de langslevende en een beschermende regel voor de stiefkinderen als ik ooit opnieuw huwde de beschermende regel voor die stiefkinderen van kracht bleef.

op het moment van overlijden was er vrijwel geen positief saldo of een vrijwel te verwaarlozen factor, nu blijkt dat ik bij de verkoop van mijn huis de notaris destijds een fout maakte en mijn stiefkinderen moesten tekenen voor goedkeuring van de verkoop echter zij eisten daarbij duizenden euro's die ik uiteindelijk heb moeten betalen omdat anders de verkoopakte van mijn huis niet kon passeren en ik geconfronteerd zou worden met een boeteclausule, dus ik ben door de fout van die notaris veel geld kwijt bij leven wat bestemd was om te leven en na de dood van mij en mijn vrouw ( ik ben 5 jaar alleen geweest en toen weer een vrouw tegen het lijf gelopen waarmee in trouwde in 2009 ) vrij zou komen voor die stiefkinderen.


Ik voel mij genomen temeer omdat ik jarenlang alles betaalde voor deze kinderen (mijn vrouw van toen had geen inkomen) en nu wordt ik als dank op deze manier genomen.

Kan ik hier iets tegen doen?
Bij voorbaat dank u wel voor uw antwoord.
Ad.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 22 aug 2018 23:03

Testament herroepen door een nieuw ?

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 22 aug 2018 23:06

En hoe luidt die beschermde maatregel voor de stiefkinderen precies?
In welk land woont u? Dit lijkt geen Belgische wetgeving te zijn.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame


eylis
Berichten: 8836

#5 , 22 aug 2018 23:24

Precies, Testament opgemaakt in Tilburg. Dit gaat over de Nederlandse wetgeving.

avangestel
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 aug 2018 23:07

Beste mensen, dank u wel voor uw reacties, het gaat inderdaad over Nederlandse wetgeving terwijl ik van mening was dat deze wetten Europees gereld waren maar dat blijkt nu niet zo te zijn.
Ik heb inmiddels ook ontdekt dat je beter in België kan wonen betreffende dit soort zaken, daar kan een testamentfout herstelt worden.
Toch reuze bedankt voor uw medewerking.
Met warme groet.
Ad.

Terug naar “Archief”