schoolkeuze na echtscheiding - co_ouderschap/bilocatie

johan portier
Topic Starter
Berichten: 1

schoolkeuze na echtscheiding - co_ouderschap/bilocatie

#1 , 29 feb 2008 19:36

Hallo,
Momenteel in een regime van co-ouderschap waarin de kinderen week om week bij mama en papa wonen. Momenteel op 1,5 km afstand van elkaar met de school op 2 km van mama en papa vandaan. Onderling zijn we het eens dat tot het einde van de lagere school we hier geen wijzigen aan doorvoeren. Onze kinderen zijn momenteel 6 en 10.
Papa is Franstalig en wenst met zijn nieuwe partner te verhuizen naar Waver waar hij een nieuwe woonst zal betrekken. Dit stelt me meteen voor een cruciale vraag: welke impact kan dit hebben op de verblijfsregeling en dito schoolkeuze als de kinderen nu 120 km te overbruggen hebben (heen & weer) per dag?
Moeten we een school ergens tussen Antwerpen en Waver kiezen? Worden we verplicht de verblijfsregeling aan te passen? Kan de papa eisen dat de huidige regeling wordt herzien? Waaraan kan ik me verwachten?
Alvast dank voor uw advies, groeten van een bezorgde mama.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar
Berichten: 297
Locatie: West-Vlaanderen

#2 , 01 mar 2008 08:24

ga hierover met de vader in gesprek en kijk hoe jullie met deze nieuwe omstandigheden kunnen omgaan. Verblijfsco-ouderschap lijkt mij vanuit praktisch oogpunt niet haalbaar en bijgevolg zal er heronderhandeld moeten worden rond een nieuwe verblijfsregeling. Desgewenst kunnen jullie zich hiervoor laten bijstaan door een bemiddelaar in familiezaken die samen met jullie zoekt naar oplossingen die door beiden als OK worden ervaren.

Reclame

Terug naar “Archief”