tekenen na overlijden

patsy
Topic Starter
Berichten: 1

tekenen na overlijden

#1 , 25 feb 2008 10:48

Mijn schoonmoeder overlijd in december 2002.
Om mijn schoonvader verder verdriet en zorgen te besparen tekenen al zijn kinderen. Wat juist zijn ze in hun verdriet vergeten, maar het komt erop neer dat ze alles aan hun vader gunnen en dat ze nu afzien van een eventuele verdeling.

Enkele jaren terug leert mijn schoonvader een nieuwe vrouw kennen, met twee kinderen en verschillende kleinkinderen. En sindsdien heeft hij zijn eigen familie laten vallen.

Tot zover hebben we er nooit veel over gezegd, alhoewel het pijn deed.
Nu wil hij het ouderlijk huis verkopen en een appartement aan de kust kopen omdat zijn vriendin dit wil.

Kan hij dit zomaar? Hebben zijn kinderen nog enige rechten of hebben ze alles verloren tijdens het tekenen van het document enkele jaren terug?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9895
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 25 feb 2008 14:02

Ik vermoed dat er geen verdeling gebeurd is van het geld , omdat men dit zelf moet regelen na een overlijden.
Voor het huis gebeurt dit eigenlijk automatisch door de geschriften bij de Registratie en het Kadaster.
Dus waarschijnlijk zijn de kinderen voor de helft blote eigenaar van de woning. Dit wil zeggen dat vader het huis niet zomaar kan verkopen , hij heeft de toestemming nodig van alle betrokkenen. In voorkomend geval hebben zij dan recht op hun deel van het geld , zijnde ook in blote eigendom.
Om zeker te zijn van de juiste eigendomsverhouding van de woning , neem contact met de Registratie of Kadaster van uw gemeente. Die kunnen U dat direct meedelen. Slechts als uw vader alleen volle eigenaar is kan hij het huis verkopen.
Even vermelden dat hij niet zomaar uw erfdeel , zelfs als hij nog leeft , kan weggeven aan zijn nieuwe vriendin. Bij zijn overlijden kunnen jullie dat eventueel van haar terugeisen , zonder meer.

Groeten.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Archief”