garagist rekende dingen aan waar ik niet om vroeg

lulu
Topic Starter
Berichten: 20

garagist rekende dingen aan waar ik niet om vroeg

#1 , 19 feb 2008 10:02

Ik ben naar een garage geweest om een aantal dingen te laten herstellen. Bij het krijgen van de factuur stondern er 4-5 dingen bij aangerekend waar ik niet om vroeg. Wat ik wel had gevraagd en wat ze hadden gedaan, was niet volgens de regels van de kunst. Dus ben ik de herstelling gaan laten uitvoeren in een andere garage.

Nu heb ik met de garagist afgesproken dat hij mij de nieuwe onderdelen terug gaat vervangen door de oude en ze dus in mindering op de factuur gaat brengen, aangezien ik er niet om vroeg.

Maar nu vraag ik mij af als ik de kosten die ik gehad heb bij die andere garagist door fout van de eerste garagist ook in mindering kan brengen?

Want als hij ze juist had geplaatst volgens de regels van de kunst, dan moest ik niet naar e andere gaan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Diogenes
Berichten: 74
Locatie: Gent
Contacteer: Website

#2 , 19 feb 2008 17:50

Ik ben naar een garage geweest om een aantal dingen te laten herstellen. Bij het krijgen van de factuur stondern er 4-5 dingen bij aangerekend waar ik niet om vroeg. Wat ik wel had gevraagd en wat ze hadden gedaan, was niet volgens de regels van de kunst. Dus ben ik de herstelling gaan laten uitvoeren in een andere garage.

Nu heb ik met de garagist afgesproken dat hij mij de nieuwe onderdelen terug gaat vervangen door de oude en ze dus in mindering op de factuur gaat brengen, aangezien ik er niet om vroeg.

Maar nu vraag ik mij af als ik de kosten die ik gehad heb bij die andere garagist door fout van de eerste garagist ook in mindering kan brengen?

Want als hij ze juist had geplaatst volgens de regels van de kunst, dan moest ik niet naar e andere gaan
In principe zou U deze kosten inderdaad kunnen "aanrekenen" aan de andere garagist. U zit alleen met een bewijsprobleem, namelijk bewijzen dat bepaalde werken niet volgens de regels van de kunst gedaan zijn. Indien Uw eerste garagist schriftelijk bevestigd zou hebben dat de werken inderdaad niet goed uitgevoerd zijn, is dat geen probleem. Indien dit niet zo is, heb je alleszins al een vermoeden aangezien de eerste garagist blijkbaar de nieuwe onderdelen door de oude heeft vervangen (zijn hiervan bewijsstukken?).

Reclame

Terug naar “Archief”