erkenning kind

Gv1608Disney
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

erkenning kind

#1 , 11 mar 2017 20:01

Wie kan me helpe
Schaam me dood
Maar ben ook fier wordt mammie
Maar t kind is niet van men toekomstige man
Maar van flirt
Hij eist nu de achternaam de baby en dreigt met rechtszaak dacht als ik nu trouw met de echte vriend dat ook al is hij niet de biologische vader geen probleem heb
Wil geen gerecht geen boetes wil gewoon rustige zwangerschap dan met men getrouwde man
Moet ik misschien na t gemeentehuis voor erkenning vh kind of notaris en politie geen bezoekrecht wie helpt mij aub nu is de baby nog aan t groeien maar ben zo bang wil niet dat ze t afnemen van me wie geeft me tips raad aub

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 mar 2017 21:15

Beste,

jij hebt het recht om te kiezen of je het kind wil houden, daar kan zowel je partner als de persoon waarmee je van bil bent gegaan niks aan kiezen.

Je "van bil partner" kan echter wel, als je het kind houdt, eisen dat hij contact heeft met JULLIE kind, want het is dan ook een kind van hem. Hij zal ook de achternaam van je partner dragen én die van jou trouwens, als jullie er niet over uitgeraken. Hij heeft, eens het kind geboren is, evenveel rechten als ouder zoals jij.

Het gaat dus verder dan bezoekrecht, het gaat ook over gedeeld co-ouderschap. En als jij dat weigert, kan het kind zelfs aan je "van bil partner"-toekomen.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 11 mar 2017 21:19

Wordt uiteraard iets ingewikkelder als uw partner en uw het kind voor de geboorte het kind erkennen dan is er een wettige vader.
Dan zal de flirt moeten bewijzen dat het zijn kind is en dus een DNA test voor de rechtbank eisen wat kan.

Reclame

Terug naar “Archief”