Subsidiëring voor mijn onderneming

UCLL01
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

Subsidiëring voor mijn onderneming

#1 , 12 jan 2017 20:47

Hallo,

ik weet eigenlijk niet of mijn vraag thuis hoort op een juridisch forum, maar desondanks wil ik het wagen.

Ik ben laatstejaarsstudent sociaal cultureel werk aan de UCLL. Vanuit het vak sociaal cultureel ondernemen moet ik zelf een socio culturele organisatie uitwerken. Het is niet de bedoeling dat ik het écht opstart, maar wel de mogelijke subsidiëring, juridische structuur, missie en visie, ... in kaart breng.

Ik zou een sociaal culturele onderneming starten die de sportparticipatie van vrouwen met een migratieachtergrond bevordert. Ik werk vanuit 2 invalshoeken:

- Sportclubs sensibiliseren: ik wil aan de hand van inspiratie - en ontmoetingsdagen een werkgroep starten omtrent dit thema. Ik zou mensen uit de doelgroep, sportclubs en andere stakeholders betrekken. Via deze weg willen we sportclubs aanmoedigen hun participatiedrempels te verlagen.

- Ik wil de doelgroep prikkelen om te sporten in clubverband, door zelf sportactiviteiten op maat aan te bieden, enkel en alleen voor vrouwen. Dit zou in samenwerking met sportclubs en/ of bv buurtsport gebeuren. Op deze manier kunnen we de doelgroep warm maken om de stap naar een sportclub te overwinnen. We zouden eventueel ook werken met rolmoddelen, bv bekende (oorspronkelijk allochtone) vrouwelijke topsporters die worden betrokken bij onze activiteiten.

Nu vind ik geen duidelijke info waar ik subsidies zou kunnen aanvragen, en op welke niveaus. Heeft er iemand tips?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 jan 2017 22:25

Dit is geen huiswerkforum.

Reclame

Terug naar “Archief”