Contract ondertekend vraagje

timbuysse
Topic Starter
Berichten: 2

Contract ondertekend vraagje

#1 , 09 jan 2008 18:07

Heb volgende vraag:

Ik heb een contract ondertekend voor een opleiding te volgen als fotomodel. Zou normaal het bedrag betalen op de dag van de opleiding. Dag voor de opleiding verstuik ik mijn enkel en kan ik daar niet geraken. Ik neem contact op met hun en vertel het voorval en nu krijg ik die avond een mail met als ik het bedrag van de opleiding niet betaal voor vrijdag 09-01-08 dat ze er een deurwaarder opzetten.

Had wel zin om de opleiding op een latere datum te volgen maar nu ze zo direct afkomen met betalen heb ik daar niet veel zin meer om nog opleiding te volgen.

Wat moet ik nu doen het volledige bedrag van de opleiding betalen?

Graag reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 21 jan 2008 02:00

Ja sorry, maar hoe kun je nu verlangen dat iemand hier een antwoord op geeft als we niet weten wat er in het kontrakt staat met betrekking tot kontraktbreuk voor de aanvang van de opleiding. Dit is een geval van force majeure waar misschien een doktersattest van die verstuikte voet wel handig en misschien zelfs later noodzakelijk kan blijken te zijn.

Die deurwaarder stuur je gewoon naar huis. Laat je nooit intimideren maar blijf wel beleefd.

In elk geval niet betalen. Maar gezien het al een tijdje geleden is heb je dat misschien reeds gedaan. Volgende keer beter en wijzer dan.

timbuysse
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 21 jan 2008 17:43

nog altijd niet betaald en ondertussen ook nog niks meer van gehoord of deurwaarder gezien. Staat eigenlijk niks in dat contract over contractbreuk en heb een doktersattest.

Reclame

JohnD
Berichten: 3580

#4 , 22 jan 2008 12:18

Als er in dat kontrakt niets over staat, dan zie je dus maar weer eens hoe sommigen schandalig gebruik maken van intimidatiepraktijken door onmiddellijk met een deurwaarder te dreigen.
Gewoon een spelletje blufpoker dat ze spelen.
Heeft mij nog nooit geintimideerd, maar andere onschuldige, zwakkere slachtoffers al wel dikwijls doen betalen.

Terug naar “Archief”