aankoop door minderjarige

alexaander
Topic Starter
Berichten: 1

aankoop door minderjarige

#1 , 03 nov 2007 15:55

enige tijd geleden heeft mijn dochter van 17 via internet een overéénkomst afgesloten voor een advertentie te plaatsen op een Nederlandse site op mijn naam, ik heb het pas een maand geleden ontdekt omdat ik brieven ontving van een incassobureau.
Waar kan ik dit het beste plaatsen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 05 nov 2007 09:53

“Art.1305.Eenvoudige benadeling levert grond op voor vernietiging ten voordele van de niet ontvoogde minderjarige, wat betreft alle soorten van overeenkomsten...Art.1306.De minderjarige kan niet in zijn recht hersteld worden uit hoofde van benadeling, wanneer deze enkel het gevolg is van een toevallige en onvoorziene gebeurtenis.”(Burgerlijk Wetboek).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Archief”