Bijkomende onderzoeksdaden vragen aan de PdK

Help_wanted
Topic Starter

Bijkomende onderzoeksdaden vragen aan de PdK

#1 , 01 okt 2007 23:44

Kan iemand mij helpen om op internet of iets dergelijks een modelbrief te vinden om "bijkomende onderzoeksdaden" te vragen aan het parket.

Het opsporingsonderzoek is reeds lopende, maar nog niet afgesloten.
Ik zou het parket aanschrijven in de hoedanigheid van benadeelde partij.

Alvast bedankt voor uw hulp!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
papee

#2 , 02 okt 2007 16:31

Geachte,
Ik kan U enkel maar aanraden dit te doen in de gewone omgangstaal, met eigen woorden.
Als benadeelde in de zaak van ........ ook nog pv nr vermelden en indien mogelijk dossiernr vh parket, vraagt ge volgende ...... nader te onderzoeken.
Meer moet dat niet zijn.
Succes !

henry

#3 , 02 okt 2007 21:35

in een opsporingsonderzoek is het niet mogelijk bijkomende onderzoeksdaden te vragen. dit kan alleen in een gerechtelijk onderzoek (cf de wet franchimont)

als benadeelde wordt je enkel op de hoogte gehouden van de stand van het dossier

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 02 okt 2007 23:50

vragen mag altijd. Zo is perfect mogelijk te vragen om je dossier in te zien. Of het toegelaten is, is een andere kwestie, maar het finaal oordeel is aan de procureur generaal om dit al dan niet toe te staan, zo ook of ze het gevraagde onderzoeken.

Net zoals Papee het stelt:

Geachte procureur des Konings,
(aan de procureur mag ook want zo hoog staat die niet in mijn achting geschreven, zo ook voor de Antwerpse Procureur Generaal die op geen enkel geschrift van mij antwoord en telefoons dichthaakt als men naar het Hof van Beroep belt)

Met deze een verzoek om in de zaak met notitienummer dit en dat te onderzoeken.
Dank bij voorbaat

De benadeelde partij,
Het Slachoffer

RR

http://www.presse-justice.be/pdf.php?la ... ent_id=112&
http://www.just.fgov.be/statistique_par ... edure.html

Help_wanted
Topic Starter

#5 , 16 okt 2007 21:00

Ok, bedankt iedereen voor het antwoord!

Terug naar “Archief”