privé lening gezocht

patje1967
Topic Starter
Berichten: 39

privé lening gezocht

#1 , 19 mar 2015 01:55

beste leden ,
weet nie als ik hier op de juiste plaats ben , maar ben namelijk op zoek achter een betrouwbare privé persoon of een instantie die me een lening kan lenen van 8500 € die ik uiteraard maandelijks zal terug betalen na invullen van overeenkomst en bewijzen .
de vraag waarom ik dit hier stel is dat ik een faillisement ( in 2008 ) achter de rug heb en er financieel niet bovenop geraak nochtans dat ik verschoonbaar ben verklaard ( schuldenvrij ) moet ik toch nog wachten tot in 2018 voor een lening aan te gaan bij een bank daar ik nog vermeld sta bij de nationale bank , heb dit nu al geprobeerd en telkens is het niks ik zit waarachtig financieel aan de grond ik heb wel een werkloosheids uitkering ik zou wel willen gaan werken maar door het voorval van het faillisement ben ik geestelijk zo verzwakt dat ik niet geschikt ben voor de volledige arbeidsmarkt , ik volg nu wel 12 u opleiding in de week erbij via de vdab , nu is mijn vraag weet er toevallig niemand zo een betrouwbare privé persoon of een instantie die dit zou doen ? of enig adres waar ik terecht zou kunnen alvast dank .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 19 mar 2015 06:12

Ik kan niet goed volgen.
De meeste mensen komen net in de financiële problemen door te lenen!

U zit nu financieel aan de grond niettegenstaande uw uitkering, indien u wil lenen gaat u nog minder inkomen hebben, een lening van dat bedrag gaat u pakweg een 250 euro per maand kosten...

Een lening wordt pas toegekend nadat men bepaalt of u al dan niet de maandelijks last van de afbetaling erbij kan nemen met uw huidig inkomen/vaste levenskosten. Wat dus overduidelijk niet het geval is.
Bent u zeker dat de reden van de weigeringen bij de financiële instelling gebaseerd zijn op het feit dat u vermeld staat bij de NBB, of gewoon omdat jouw profiel sowieso niet kan lenen!

I kan u verzekeren dat geen enkele bank of kredietinstantie aan iemand met uw profiel zulk een bedrag gaat lenen, zelfs indien die persoon nooit een faillissement heeft gehad en niet op de "zwarte lijst" staat!

Het antwoord is dus nee, tenzij u een eigendom hebt ter waarde van pakweg 110 tot 130% van het bedrag dat je wil lenen dat je als waarborg kan geven.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 19 mar 2015 09:28

Ook niet echt goede reclame dat u voor u zelf maakt om een persoon te vinden die u wil sponsoren :-)

Reclame

Lanox
Berichten: 3516
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 mar 2015 09:31

Als dat geld moet dienen om andere schulden af te betalen, dan stelt u beter rechtstreeks een afbetalingsplan op met die schuldeisers. Door nog eens geld te gaan lenen gaat u echt niet goedkoper uit komen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 19 mar 2015 09:45

Gezien afwezigheid van juridische vraag én het echt niet opportuun is voor zowel lener als ontlener om daarop in te gaan: slotje erop.

OP kan zich beter wenden tot een CAW of OCMW om budgetbegeleiding te verkrijgen.

Terug naar “Archief”