Ruimtelijke ordening

Liam Vranckx
Topic Starter
Berichten: 3

Ruimtelijke ordening

#1 , 06 dec 2014 15:53

Hallo

Ik zit in mijn eerste jaar rechten aan de UHasselt. Voor blok 1 moeten wij een taak maken waarbij we 10 bronnen (wetgeving,rechtsleer,rechtspraak) moeten zoeken over een bepaald onderwerp.
Mijn vraag is:
"een miljonair wil zijn volgende miljoenenproject van meer dan 5000 vierkante meter in het midden van de stad Leuven inplanten. Kan hij dat zomaar doen ? waar en met welke instantie moet hij rekening houden ?"

Iemand enig idee waar ik moet beginnen met zoeken of hoe ik dit het beste aanpak ?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 dec 2014 11:52

Dubbele post. Uw huiswerk zal hierdoor niet sneller door anderen worden gemaakt.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 83#p338183" onclick="window.open(this.href);return false;

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 07 dec 2014 15:18

één tip: begin bij de Vlaamse Code Ruimtelijke Ordening.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Liam Vranckx
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 07 dec 2014 15:28

één tip: begin bij de Vlaamse Code Ruimtelijke Ordening.
Hier heb ik al enkele bronnen van wetgeving gevonden. Ben enkel nog op zoek naar gelijkaardige rechtspraak.
Toch bedankt voor de tip!

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 07 dec 2014 16:44

één tip: begin bij de Vlaamse Code Ruimtelijke Ordening.
Hier heb ik al enkele bronnen van wetgeving gevonden. Ben enkel nog op zoek naar gelijkaardige rechtspraak.
Toch bedankt voor de tip!
Verder:

Raad voor Vergunningsbetwistingen
Arresten Raad van State
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Archief”