huurovereenkomst boiler beëindigen

INEZ
Topic Starter

huurovereenkomst boiler beëindigen

#1 , 09 mei 2014 22:21

Ik heb juist een huisje gekocht. De verkoper heeft mij gezegd dat zij een huurboiler hebben waarvoor ze 3-maandelijks betalen.

Gezien ik dit niet wil overnemen, willen zij dit huurovereenkomst beëindigen. Het contract is meer dan 25 jaar oud, maar wegens defect is het toestel in oktober 2013 vervangen. Nu wensen zij het huurcontract op te zeggen en volgens de huurfirma kan dit enkel door een schadevergoeding van 4,5 jaar te betalen. Wat al snel komt op een bedrag van bijna € 1000.

Is dit wettelijk? Wat kan de verkoper doen om toch onder dit contract uit te geraken?

Wat kan ik doen?

Alvast bedankt voor de nodige uitleg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 09 mei 2014 22:43

? 1000 euro betalen zeker. Huurboiler? Belgie of nederland?

Als koper zou k er op staan dat de verkoper dit regelt.

INEZ
Topic Starter

#3 , 09 mei 2014 22:47

Betreft de firma Europ Electric in België.

Als koper moet ik hier dus niets voor doen? Als de akte verleden wordt, dan gaat de huurovereenkomst niet over op mij als de verkoper nog niets heeft geregeld, of wel? Hier staat niets van in de compromis.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 mei 2014 22:55

Toch een goed lezen desnoods via notaris... dat er niets instaat van overname alle huurcontracten.....

INEZ
Topic Starter

#5 , 09 mei 2014 23:27

Toch een goed lezen desnoods via notaris... dat er niets instaat van overname alle huurcontracten.....
Er staat in: nieuwe huurovereenkomsten afsluiten, lopende huurovereenkomsten verlengen mag niet. Maar dit heeft meer met het verhuren vd woning te maken. Voor de rest staat er weinig hierover in. Maar zoals je zegt, kan ik best even langs notaris gaan. Bedankt.

mava105

#6 , 10 mei 2014 11:19

Lees ook eens de AV van de boilerverhuurfirma. Gewoonlijk kunnen deze boilers ook worden overgekocht. Anders moet jij toch zelf een nieuw boiler plaatsen, hetgeen waarschijnlijk duurder zou uitkomen.

INEZ
Topic Starter

#7 , 10 mei 2014 11:47

Lees ook eens de AV van de boilerverhuurfirma. Gewoonlijk kunnen deze boilers ook worden overgekocht. Anders moet jij toch zelf een nieuw boiler plaatsen, hetgeen waarschijnlijk duurder zou uitkomen.
Ik ga centrale verwarming laten plaatsen door een firma (+ condensatieketel met warmwaterboiler). Ik ga deze boiler dus niet kunnen gebruiken.

Franciscus

#8 , 10 mei 2014 13:19

Vermoedelijk kan u dan aan die firma melden dat ze hun boiler op datum x1 -X2 -x3 ( stel hier enkele data voor) uur Y kunnen komen afkoppelen en uit uw pand verwijderen op hun kosten.
Indien geen antwoord dat de boiler op hun kosten zal verwijderd worden (mocht hij in de weg hangen)- dat u nooit verantwoordelijk kan zijn voor mogelijke schade en dat na termijn Z boiler zal verwijderd worden van uw eigendom.
U hebt geen overeenkomst met hen en ben dus ook niet aansprakelijk.
Zij dienen zich te wenden naar de huurder/verkoper van het huis.

Terug naar “Archief”