Defect met gevolgkosten voor gehuurde wagen in Spanje

ippa
Topic Starter
Berichten: 174

Defect met gevolgkosten voor gehuurde wagen in Spanje

#1 , 21 apr 2014 12:14

Hallo,

Ik huurde een wagen in Spanje. Op de terugweg naar de luchthaven valt de auto in panne en is onmogelijk tijdig te repareren om de terugvlucht naar Brussel te halen.
Ik roep taxi om mij naar de luchthaven te brengen en betaal deze taxirit.

Na mijn thuiskomst, zie ik dat het autoverhuurbedrijf mij 280,-€ kosten aanrekent (via mijn creditcard) om de defecte huurwagen weg te takelen.

Kan ik van dit bedrag, via een of andere weg, iets recupereren?

Dank bij voorbaat voor jullie advies.
Groetjes,
MTVS

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 21 apr 2014 12:36

Daarvoor moet u de kleine lettertjes van het huurkontrakt lezen en die toetsen aan de wijze waarop u hebt gehandeld bij het achterlaten van de wagen.
Zo nodig is de Spaanse wetgeving van toepassing.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22286
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 21 apr 2014 15:49

Zo nodig is de Spaanse wetgeving van toepassing.
Daarom altijd best een wagen huren hier in België. Dan telt de Belgische wetgeving.
Heb een aantal jaren geleden eens zo'n probleem gehad in Cyprus. Huurwagen vooraf via reisorganisatie gehuurd. Wagen in panne, afslepen en vervangwagen. Er was voorzien dat de wagen moest worden ingeleverd met volle tank, maar wegens de panne was dat niet meer mogelijk.
Bijna 1 maand na thuiskomst zie ik dat er via mijn VISA rekening een bedrag is afgegaan voor tanken en afslepen.
Gelukkig had ik de wagen hier in ons land gehuurd, zodat alles kon geregeld worden in het Nederlands. Ze hadden zelfs een kantoor op amper 500 meter van mijn woonst hier. Na enige discutie, en 14 dagen geduld heb ik de afgehouden kosten netjes terug gekregen, samen met hun verontschuldigingen..

Reclame

Terug naar “Archief”