Pagina 1 van 1

Telefonisch abonnement

Geplaatst: 11 apr 2014 14:39
door Alfred J
Enkele dagen geleden telefoon gekregen van een grote Belgische krant. Er werd mij belooft een cadeau te ontvangen als ik intekende op een abonnement van 6 maanden. Mijn abonnement op een andere krant loopt af eind mei, dus we kwamen overeen om dan deze krant te nemen vanaf begin juni, voor een looptijd van 6 maanden met cadeau. Vandaag ontving ik de overschrijving hiervoor, maar hier staat vermeldt dat het een abonnement van 2 jaar is (en enkel de betaling per 6 maanden loopt) om recht te hebben op de cadeau en dat ik niet meer kan afzien van de aankoop (Vermelding Art 46 § 1 3° WMPC). Ik wens geen abonnement te nemen van 2 jaar, puur omdat dit een nieuwe krant voor me is en de telefonische afspraak 6 maanden was.

Maandag neem ik telefonisch contact op met hun helpdesk om dit te annuleren, wat als zij dit weigeren of mij toch 6 maanden willen aansmeren?

Re: Telefonisch abonnement

Geplaatst: 11 apr 2014 15:25
door Turaki
Als zij weigeren, is het aan hen om het bestaan van een contract van 2 jaar te bewijzen. Als ze er echter op staan dat u het contract van 6 maanden wel neemt, sta er dan omgekeerd ook op dat u het cadeau ook krijgt, zoals telefonisch afgesproken.

Bewijslast ligt bij hen, en enkel als het gesprek is opgenomen hebben ze iets in handen, maar daarmee wordt ook uw gelijk dan bewezen.

Re: Telefonisch abonnement

Geplaatst: 11 apr 2014 17:06
door marc mortier
Ideetje : vraag altijd een telefonisch aanbod SCHRIFTELIJK te bevestigen. Zoniet, "haak af"

Re: Telefonisch abonnement

Geplaatst: 12 apr 2014 08:44
door jinan
Bij een telefonische verkoop heb je toch het recht te annuleren? Binnen de 7 dagen dacht ik?