arbeidsongeschiktheid verlengen

indramaes
Topic Starter
Berichten: 33

arbeidsongeschiktheid verlengen

#1 , 28 jan 2014 13:48

Door een zwaar verkeersongeval ben ik sinds 2007 arbeidsongeschikt, daarvoor werkte uk als zelfstandige. Toen ik 3 jaar geleden op controle moest had de controlearts mij een verlenging van 3 jaar gegeven. Dus tot einde 2013. Nu moest ik vandaag op controle voor een verlenging, mijn arm is verlamde, dus ging de controlearts ook een verlenging voorstellen. Maarnu zag ik juist dat mijn uitkeringen van januari niet betaald is en kreeg ik ook vandaag bericht dat ik geen recht meer heb ip verhoogde kinderbijslag omdat volgens de gegevens ik sinds 1 januari niet meer arbeidsongeschikt ben. Waar moet ik mij nu aan verwachten. Dit zijn mijn enige inkomsten en ik weet niet hoe ik mijn rekeningen ga moeten betalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 28 jan 2014 13:57

Die controle vraagt u best aan voor de termijn verstreken is, zoiets kan wel een paar weken duren om het papierwerk afgehandeld te krijgen.

Nu ja, daar is het intussen te laat voor. Wordt het attest met terugwerkende kracht geactiveerd zodat het aaneensluit met het vorige? Dan worden uw uitkeringen ook rechtgezet. Maar zowizo moet u intussen een andere manier moet zoeken om de rekeningen te betalen.

indramaes
Topic Starter
Berichten: 33

#3 , 28 jan 2014 14:34

Die controle moet je niet zelf aanvragen, je wordt uitgenodigd door het ziekenfonds. Had mij daar al eens over geinformeerd in november, omdat ik wist dat einde december de arbeidsongeschiktheid ten einde zou lopen. Maar bij het ziekenfonds wisten ze mij te vertellen dat ik automatisch een uitnodiging zou krijgen, . Die heb ik dus begin januari gekregen, voor vandaag. Het zal zowiezo wel met terugwerkende kracht in orde komen, maar ik weet niet hoe lang dat gaat duren en stel dat er om één of andere reden geen verlenging wordt gegeven, ben ik dan nog wel met alles in orde?

Reclame

Mariette
Berichten: 2507

#4 , 28 jan 2014 20:56

Ik zou denken dat U in geval van financiele problemen ondertussen kan aankloppen bij het OCMW? Desnoods met een terugbetaalregeling?

Terug naar “Archief”