Vraagje ivm Intrum

GB2702
Topic Starter
Berichten: 232

Vraagje ivm Intrum

#1 , 02 dec 2013 12:06

Geachte,

ik krijg van intrum een aanmaning om 3 facturen te betalen van 2009 voor een totaalbedrag van 268,85€ , het gaat over facturen van sms-parkeren.

Ik weet ook niet meer of deze betaald zijn via mijn gsm-factuur of niet en kan dit ook niet meer navragen, omdat ik in 2009 een ander gsm-nummer had en dat dit nummer ook niet meer bestaat.

Heeft Intrum het recht om dit nog op te eisen.

Indien wel zijn ze dan ook verplicht om een reëel afbetalingsplan toe te staan van 75 euro per maand? als ik inlog op hun site en een afbetalingsregeling wil aanvragen staat er namelijk dat dit dossier niet in aanmerking komt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JanVates
Berichten: 69

#2 , 02 dec 2013 13:30

Eens lezen:
http://www.verbruikersateljee.be/apps/p ... n%20LR.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Intrum incassobureau?

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 04 dec 2013 07:56

‘B.6. ...het doel van artikel 2277 van het Burgerlijk Wetboek, dat erin bestaat de schuldeiser tot zorgvuldigheid aan te zetten en tegelijk de schuldenaar te beschermen tegen de opeenstapeling van periodieke schulden over een te lange periode. Ten aanzien van dat doel vertoont de schuld met betrekking tot de levering van mobiele telefonie immers gelijkenissen met de schulden bedoeld in artikel 2277 van het Burgerlijk Wetboek, vermits die schuld, aangezien zij periodiek is en het bedrag ervan na verloop van tijd toeneemt, op termijn een dermate grote kapitaalschuld kan worden dat zij de schuldenaar kan ruïneren.B.7. Hieruit volgt dat artikel 2277 van het Burgerlijk Wetboek, in die zin geïnterpreteerd dat het niet van toepassing is op de schulden met betrekking tot de levering van mobiele telefonie, onder schuldenaars van periodieke schulden een verschil in behandeling invoert dat niet kan worden verantwoord‘[Arbitragehof nr.13/2007,17 januari 2007;LEBON,C.,Ook periodieke GSM-facturen verjaren na vijf jaar(art.2277 B.W.),Noot onder Arbitragehof nr.13/2007,17 januari 2007,R.W.2007-08,1711].

Vraag vooraf kopie van de oorspronkelijke factuur.

De schuldeiser is niet verplicht afbetaling te aanvaarden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 04 dec 2013 08:58

Een afbetalingsplan is niet meer dan een geste zodat de schulden uiteindelijk wel betaald geraken ipv bv een faillissement. Men is dat geenszins verplicht. Zelfs Vadertje Staat laat tegenwoordig minder en minder afbetalingsplannen toe, naar mijn indruk.

Terug naar “Archief”