Help, huurder vertrokken zonder opzeg, en met de sleutels

Cate806
Topic Starter

Help, huurder vertrokken zonder opzeg, en met de sleutels

#1 , 17 okt 2013 10:12

Beste,Mijn "huurder" heeft al enkele maanden niet meer betaald, na wekelijks mails, en smsen tot verzoek om de huur te betalen, alsook een schrijven van een advocaat. heb ik tot op heden nog geen betaling mogen ontvangen.Volgens buren is de man vertrokken, (verhuist in het midden van de nacht ), maar omdat er geen opzeg van het huurcontract is, heb ik geen toegang tot mijn eigen appartement. Heb tevens ook geen sleutels omdat het slot is veranderd,De man is afgeschreven in Belgie, en ik wacht nu op een attest van Maastricht ( dit duurt al 7 weken ), zonder dit attest kan ik geen verzoekschrift indienen . Dit hele proces duurt al bijna 4 maand.Wat als de man nergens is ingeschreven, wat kan ik dan doen ?Hoe kan ik op een andere manier terug over mijn pand beschikken ?Tevens staan er ook bvba op mijn appartement ingeschreven waar ik totaal niets mee te maken heb, wat moet ik hiermee doen ?Kan ik klacht indienen ?Heeft iemand hier ervaring mee of enig advies ...alle tips zijn welkom

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 okt 2013 10:26

U hebt een advocaat zo te lezen.
Dringend vorderen voor vrederechter.
Advocaat weet hoe dit op te lossen.
http://www.infogerechtsdeurwaarder.be/f ... rmijn.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit al eens lezen :
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 38&t=10684" onclick="window.open(this.href);return false;

Vandebos

#3 , 17 okt 2013 10:45

Heeft u nog reservesleutels?

Laat door een gerechtsdeurwaarder de leegstand van het pand vaststellen. Vraag deze eveneens een verslag op te maken met foto's van de toestand van het pand en de standen van stroom/gas/watermeters te noteren in zijn verslag.

U stuurt de huurder een aangetekende ingebrekestelling met daarin ook uw concrete eis tot schadevergoeding. U zendt dit naar het door u laatst gekende adres van de huurder. Indien deze daar niet meer verblijft is dat zijn eigen verantwoordelijkheid.

U dient tevens de lokale wijkagent te contacteren zodat deze de leegstand van het pand kan vaststellen en de nodige stappen tot ambtelijke schrapping kan opstarten.

wat betreft de zetel van de bvba's geplaatst op dit adres, daartoe dient u met verslag van politie en gerechtsdeurwaarder best terug uw advocaat te raadplegen. Een procedure voor de handelsrechtbank dringt zich wellicht op. Voorafgaandelijk kan u best eens kijken of de bvba's in kwestie momenteel niet in faling zijn of vereffening zijn. U kan dit HIER opzoeken op Graydon. In geval van faling of vereffening kan u steeds best voorafgaandelijk de aangestelde curator raadplegen.

Reclame

Vandebos

#4 , 17 okt 2013 11:59

Men wijst me op een post van J. Demoor:
Ga naar http://www.ejustice.just.fgov.be/tsv/tsvn.htm" onclick="window.open(this.href);return false; en vul de gegevens in die u kent.

“Art.24.§ 1. Alle BELANGHEBBENDEN, zowel natuurlijke personen als rechtspersonen, kunnen bij de *beheersdienst de verbetering van elke onjuiste vermelding in een inschrijving of wijziging in de Kruispuntbank van Ondernemingen vragen alsook de doorhaling van de in strijd met deze wet of haar uitvoeringsbesluiten aanvaarde inschrijvingen of wijzigingen.”(16 JANUARI 2003. - Wet tot oprichting van een Kruispuntbank van Ondernemingen, tot modernisering van het handelsregister, tot oprichting van erkende ondernemingsloketten en houdende diverse bepalingen).

*FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie
Beheersdienst Kruispuntbank van Ondernemingen
Leuvenseweg 44
1000 Brussel

Voeg bij uw gemotiveerd verzoek een woonstattest betreffende uzelf afgeleverd door uw gemeentelijke bevolkingsdienst.
Indien u het pand niet zelf zal bewonen doch terug wenst te verhuren zal u aan de wijkagent een bevestiging van het opstarten van een procedure tot ambtelijke schrapping dienen te vragen.

Op de website van het KBO is tevens de volgende pagina met uitleg terug te vinden.

Foute adressen van ondernemingen.

ddanck
Contacteer: Website

#5 , 17 okt 2013 16:48

Ten aanzien van hen die in België geen gekende woonplaats hebben, stuurt de gerechtsdeurwaarder bij een ter post aangetekende brief het afschrift van de akte aan hun woonplaats in het buitenland. U hoeft dus zelf geen attest af te wachten.

Heeft de betrokkene in België noch in het buitenland een gekende woonplaats, dan wordt de betekening gedaan aan de procureur des konings in wiens rechtsgebied de rechter die van de vordering kennis moet nemen, zitting houdt.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Oude Belg

#6 , 19 okt 2013 17:37

Heeft u nog reservesleutels?
Het slot is veranderd; de kans dat die reservesleutels toch passen is dan erg klein. :D
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Archief”