maffiapraktijken van energieleverancier

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

maffiapraktijken van energieleverancier

#1 , 23 sep 2013 00:27

Medio augustus zegde ik aan X (ik daar dus fysisch aanwezig geweest) het energiecontract op van mijn moeder die nu in een rusthuis woont. Meterstanden (document ondertekend door de huurder van het appartement) werd daar overhandigd. Toch kreeg ze eind augustus nog een voorschotfactuur te betalen.
Wegens domiciliering was het te laat, factuur was al betaald. Na mijn klacht per e-mail kreeg ik van X het antwoord dat het dossier "in verwerking" is. Omdat ik reeds van de wanpraktijken dezer firma veel klachten had gehoord hebben we de domiciliering stopgezet.

Intussen niks meer vernomen, nu terug voorschotfactuur voor de maand september.
Ik veronderstel dat ik deze factuur naast mij mag neerleggen aangezien er geen contract meer lopende is en dus ook geen verbruik?
Enfin, ik zal ze geenszins betalen, dit is puur maffiaworld!!!!!

ps.: mag ik verzoeken de naam ditmaal op de website te laten staan? Het zijn echte MAFFIA praktijken van deze lozers!!!!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 sep 2013 08:48

Namen worden niet vermeldt en dus gewist tenzij u bij ons een borg van 10000 euro betaalt voor eventuele rechtzaken tegen ons in verband met uw posts. Gezien dit een dubbeltopic is, heb ik de posts uit een andere topic verwijderd.

Hebt u een bewijs dat de energieovereenkomst stopgezet of dat de meters overgenomen werd door een andere huurder?

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 23 sep 2013 09:01

Heb je het energieovernamedocument gebruikt ? http://www.vreg.be/sites/default/files/ ... cument.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#4 , 23 sep 2013 09:40

In ieder geval doet u er goed aan de factuur in kwestie schriftelijk te protesteren zodat daar later geen discussie over kan bestaan.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 23 sep 2013 11:13

Namen worden niet vermeldt en dus gewist tenzij u bij ons een borg van 10000 euro betaalt voor eventuele rechtzaken tegen ons in verband met uw posts. Gezien dit een dubbeltopic is, heb ik de posts uit een andere topic verwijderd.

Hebt u een bewijs dat de energieovereenkomst stopgezet of dat de meters overgenomen werd door een andere huurder?
Ik heb daar inderdaad een schriftelijk bewijs van. Document met meterstanden en ondertekend door de nieuwe bewoner van het appartement.
In de plaatsbeschrijving, opgesteld door een professionele derde partij, staan diezelfde meterstanden. De plaatsbeschrijving werd tevens geregistreerd.

Om de energieovereenkomst stop te zetten ben ik persoonlijk met de "bewijzen" naar het lokale postkantoor geweest alwaar de energieleverancier een desk heeft.
Daar heeft men één en ander in de computer ingevoerd. Men "kon" me geen bewijsstuk geven van het indienen van de aanvraag tot stopzetting.

Omdat er eind augustus ook al een voorschotfactuur kwam heb ik bij E... per e-mail een klacht ingediend.
Daarop heb ik, ook via e-mail, antwoord gekregen dat het "dossier" (????) bij de bevoegde dienst in behandeling is.

Maar nu wordt er dus nogmaals een voorschotfactuur verstuurd. Van de gevraagde eindafrekening (zonder twijfel behoorlijk tegoed wegens leegstand van appartement gedurende een zestal maanden) is echter geen spoor te bekennen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 23 sep 2013 11:39

Heb je het energieovernamedocument gebruikt ? http://www.vreg.be/sites/default/files/ ... cument.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jazeker!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#7 , 10 okt 2013 14:35

update:
Energieleverancier heeft na twee maanden nog steeds geen afsluitings/eindfactuur opgestuurd.
Ik heb wel de nog onterecht verstuurde voorschotfactuur geprotesteerd en die hebben ze wel geannuleerd.
De eindfactuur is zonder twijfel een tegoed dat moet worden teruggestort.

Maar nu, twee maanden na het doormelden aan de energieleverancier van de meterstanden (ondertekend door mij en door de nieuwe bewoner) + naam van de nieuwe bewoner, delen ze mee dat het nog ZES weken gaat duren vooraleer de eindfactuur wordt opgesteld "omdat we nog wachten op de validering van de meterstanden door EANDIS"?????????
Het zou dus in totaal meer dan DRIE maanden duren om een gevolg te geven aan een opzegging van een energiekontrakt?????
En welke meterstanden zou EANDIS nog kunnen "valideren" na meer dan drie maanden? Appartement is reeds drie maanden bewoond door de huurders....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Archief”