fraudeur op kapaza; james klause

nohappy
Topic Starter
Berichten: 1

fraudeur op kapaza; james klause

#1 , 26 aug 2013 23:29

Beste
heb op kapaza mijn voertuig te koop gezet, na een paar uurtjes kreeg ik een smske dat die persoon interesse had maar hij schreef in engelstalig. en in die smske zet hij zijn mailadres.
in die mail stond dit in "Hi mate, I have looked at it a few times now, and after looking
around, I'm satisfied with the great condition but what's your actual
price for it. I love a bargain, so i would like to get it as soon as i
can. I would be able to make payment through PayPal, i find it the
easiest way to use my credit card safely and is a safe and reliable
method of payment... Let me know your price for it. I hope to hear
from you soon, and i will make all transportation preparations for the
it to be transported to my home. If possible can you send me some
recent picture of the item ?".Ik stuurde die gast een mail terug van die foto's van mijne wagen is paar dagen oud. Toen begon hzaij over paypal enz...... ik gaf een antwoord terug en zei zal eens contakt nemen met paypal of het mogelijk is. ( toen begon ik onraad te rieken). hij heeft niks meer late horen. Mijn vrouw heeft zijn naam op gezocht op google ( james klause) kapaza. Nu blijkt hij een fraudeur te zijn. Hij zoekt alles op kapaza op van dure wagens. Nu is mijn vraag wat kunnen wij tegen doen? Kunnen ze hem opsporen? traceren? Blijkbaar doet hij ook zo in buitenland. Graag had ik een antwoord op gehad. groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 26 aug 2013 23:32

Kapaza kan hem en het gebruikte IP adres bannen bij mijn weten.

Mogelijk aangifte bij politie wegens (poging) oplichting.
Heb niets nagekeken nu

WP002
Berichten: 1479

#3 , 27 aug 2013 14:45

Typisch een Nigeriaan die probeert een advance fee fraud op te zetten.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5395

#4 , 27 aug 2013 20:24

Alles wat van dicht of ver (kwa auto's maar ook ander spul) onder de marktprijs met rare afhandelingsvoorwaarden aangeboden wordt gewoon straal negeren. 't Zijn heus niet alleen slecht engels broebelende Nigerianen die zich daarmee bezighouden. Nooit buitenlandse cheques aanvaarden. Zelfs niet na afgifte bij uw bank want de fraude wordt door uw bank pas na enkele weken ontdekt en dan mag je braaf je bank terugbetalen. In't slechtste geval staat op die cheque een te groot bedrag en betaal je de oplichter het verschil in kontakten terug. Nooit geld transferen via Moneytransfer. Nooit escrow gebruiken (is nagemaakt) enz

Bij twijfel vragen wanneer je mag langskomen om 'm te bezichtigen en bij positieve beslissing mee te nemen. Je zal géén antwoord meer krijgen ;-)

ydec_2003
Berichten: 1

#5 , 18 sep 2013 17:44

Zelfde James Klause, zelfde SMS en zelfde email daarna. Ben benieuwd hoe die een Honda Goldwing van 400kg naar Timbuktu gaat laten transporteren. Ga er nog wat me spelen, voor de fun en hem nog een voorschotje vragen :twisted: en daarna dumpen die hap.

Daar kan Kapaza weinig tegen beginnen, vrees ik, alles gebeurde via SMS en email.

Ter info, de ontvangen email:
2013/9/18 james klause <klause.james@gmail.com>

Hi mate, I have looked at it a few times now, and after looking
around, I'm satisfied with the great condition but what's your actual
price for it. I love a bargain, so i would like to get it as soon as i
can. I would be able to make payment through PayPal, i find it the
easiest way to use my credit card safely and is a safe and reliable
method of payment... Let me know your price for it. I hope to hear
from you soon, and i will make all transportation preparations for the
it to be transported to my home. If possible can you send me some
recent picture of the item ?

spinner
Berichten: 2

#6 , 19 sep 2013 00:44

Ik heb al een paar dagen juist hetzelfde aan de hand gehad en ben blij dat ik op jullie forum een bevestiging heb gevonden voor mijn argwaan . bedankt . Dit had hij mij gemaild :
Hi mate, I have looked at it a few times now, and after looking
around, I'm satisfied with the great condition but what's your actual
price for it. I love a bargain, so i would like to get it as soon as i
can. I would be able to make payment through PayPal, i find it the
easiest way to use my credit card safely and is a safe and reliable
method of payment... Let me know your price for it. I hope to hear
from you soon, and i will make all transportation preparations for the
it to be transported to my home. If possible can you send me some
recent picture of the item ?

Jef 007
Berichten: 737

#7 , 19 sep 2013 09:31

welkom in the club, nohappy
uw eigen ervaring weet ik dat kapaza er niets (kan) aan doen
je zou wat met James zijn NIgeriaanse voetn kunnen spelen maar ik zou hem direct deleten

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 sep 2013 09:38

Ga er nog wat me spelen
Wat u ook doet, elk fysiek contact met dergelijke figuren vermijden!

Voor een leuk verhaal van iemand die een dergelijke scammer bijna een jaar lang met zijn voeten heeft gerammeld moet u eens zoeken naar "mijn vriend Kennedy Mobutu".

gdm2
Berichten: 80

#9 , 19 sep 2013 22:55

voorbeelden om ze aan het lijntje te houden:
http://www.419eater.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

spinner
Berichten: 2

#10 , 21 sep 2013 02:18

Bedank voor de tip maar ik heb hem gedelet .
Groetjes

Jef 007
Berichten: 737

#11 , 21 sep 2013 10:55

mogelijks komt hij nog "terug"

Jpvv
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#12 , 04 jan 2017 13:11

Heb ook mijn auto te koop gezet en kreeg onmiddellijk reactie in het Engels met een Russisch e mail adres, na antwoord ineens een g mail adres carrie Russel . Dat is een Jamaicaanse hard loopster bekend van de olympische spelen! Wou ook via paypal betalen en ik zei zo geen zaken te doen! Ook zouden Ze de auto na betaling ophalen aangezien de koper in het buitenland werkzaam is . Ik bleef het mijn standpunt en toen kreeg ik een kinderlijke e mail dat het mij zou spijten geen zaken met hem te doen! De auto is na 3 maand nog niet verkocht! Spijtig dat al deze sites verziekt zijn door al die oplichters!

Oude Belg
Berichten: 3192

#13 , 04 jan 2017 14:19

En uw juridische vraag is ?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

MichelVD
Berichten: 4

#14 , 10 jan 2017 14:54

Oude Belg: ze willen vast weten of je een zaak kan aanspannen....

Terug naar “Archief”