Bij mij is het er ook zo druk, en dit kan bijna niet zijn door algemene zoek opdrachten naar personen, aangezien mijn naam redelijk weinig gebruikt is in België (ongeveer een 20 tal personen hebben dezelfde achternaam, en meer dan de helft ervan is familie!).
Heb wel ondervonden dat enig contact met zowat eender welke instantie dikwijls verschillende raadplegingen teweegbrengt.
Wanneer je bijvoorbeeld bij een bank je ID kaart in hun kaartlezer steekt wordt meestal het adres op je kaart vergeleken met het adres in het rijksregister, en meestal via de KRUISPUNTBANK VAN DE SOCIALE ZEKERHEID (bij Belfius alleszins).
Gewoon afhalen van je nieuwe bankcontact op kantoor, eID kaart in lezer en hop, consultatie!.
Wij hebben geen enkel contact gehad met welke instantie dan ook. Er is ook niets gewijzigd inzake mijn admin.situatie.
Enkel belastingaangifte gedaan via tax on Web maar dat was ver voor de periode dat deze consultaties begonnen. Het is ook raar dat het zowel bij mij als bij mijn echtgenote is gebeurd.
Ik stel ook vast dat er weer een consultatie is gebeurd, 9 uur geleden, dus weer na middernacht......
Vraag: kan men bekendmaking eisen van wie die raadplegers zijn? En hoe?