co-ouderschap vakantie

desertrose
Berichten: 120

Re: co-ouderschap vakantie

#16 , 28 dec 2013 13:50

Eylis, een kind geboren uit een Tunesische vader heeft altijd de Tunesische nationaliteit. Ik heb het voorgehad met mijn dochter, ze heeft de Belgische nationaliteit, nooit de Tunesische aangevraagd en toch raakten we het land niet meer uit. Achteraf alles opgezocht en ik viel bijna omver, 15 jaar gereisd zonder problemen en er altijd vanuitgegaan dat we in orde waren. Maar sinds de revolutie wordt de wet toegepast. Dus mijn 3 kinderen zijn in Tunesië Tunesische staatsburgers, ook al hebben we daar nooit iets voor aangevraagd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
oumsalah
Berichten: 45

#17 , 01 jan 2014 16:26

Ja, dat kan ik geloven. Sinds de revolutie is er veel veranderd. En Eylis gelooft het niet hoor. :)))
Ik heb het tevergeefs trachten uit te leggen. Ik ben niet bepaald iemand die documenten blindelings ondertekend, dus baba heeft zonen zonder mijn uitdrukkelijke instemming gaan aangeven op het consulaat in Brussel. En ze reizen altijd als Tunesiërs, met hun Tunesisch paspoort. Het laat de Tunesische autoriteiten volkomen koud dat die zonen ook Belgen zijn. Zonder parenterale toestemming kom ik Tunesië in geen geval nog uit met hen.

Iets meer dan een jaar geleden nog een vrouw die hetzelfde voor had, ook aan de Tunesische grens. Ze is niet terug geraakt met haar dochtertje zonder die toestemming van de vader.

Mariette
Berichten: 2507

#18 , 02 jan 2014 14:02

Ja, dat kan ik geloven. Sinds de revolutie is er veel veranderd. En Eylis gelooft het niet hoor. :)))
Ik heb het tevergeefs trachten uit te leggen. Ik ben niet bepaald iemand die documenten blindelings ondertekend, dus baba heeft zonen zonder mijn uitdrukkelijke instemming gaan aangeven op het consulaat in Brussel. En ze reizen altijd als Tunesiërs, met hun Tunesisch paspoort. Het laat de Tunesische autoriteiten volkomen koud dat die zonen ook Belgen zijn. Zonder parenterale toestemming kom ik Tunesië in geen geval nog uit met hen.

Iets meer dan een jaar geleden nog een vrouw die hetzelfde voor had, ook aan de Tunesische grens. Ze is niet terug geraakt met haar dochtertje zonder die toestemming van de vader.
ik ken ook iemand die speciaal ook de Tunesische nationaliteit heeft aangenomen (wat mogelijk werd door haar 2de huwelijk met een Tunesier), om op die manier haar kinderen (Tunesisch/Belgisch, in Belgie geboren uit Belgische moeder en Tunesische vader) mee naar Belgie te kunnen nemen.

Reclame

Aloucha
Berichten: 12

#19 , 23 sep 2016 11:40

Onze dochter (4j) is in België geboren, en heeft dus de Belgische nationaliteit. Maar sinds een dik jaar heeft ze ook een Tunesisch paspoort, dat mijn man helemaal alleen in orde maakte. Ik heb daar zelf niks voor getekend ofzo.
Volgens mijn man is dit nuttig voor later, moesten we in Tunesie iets kopen, kan dat op haar naam, of anders kan ze makkelijk van mijn man erven. Als ze niet-Tunesische is, blijkt dat moeilijker te zijn?

Terug naar “Archief”