Jurisquare

jack salix
Topic Starter
Berichten: 6

Jurisquare

#1 , 08 apr 2013 17:43

Beste juristen,

Heeft er iemand toegang tot de databank van jurisquare en zou zo vriendelijk zijn om een document voor mij te kunnen downloaden?
Het gaat over een noot van de heer Buylaert op het cassatiearrest van 30/05/2003 m.b.t. het verjaren van een doorgang.
Deze noot is gepubliceerd in het rechtskundig weekblad maar de betreffendende versie van het tijdschrift is niet beschikbaar in de bibliotheek van de rechtenfaculteit van Gent.

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mblb1
Berichten: 184
Locatie: Antwerpen - Gent

#2 , 08 apr 2013 19:37

Beste juristen,

Heeft er iemand toegang tot de databank van jurisquare en zou zo vriendelijk zijn om een document voor mij te kunnen downloaden?
Het gaat over een noot van de heer Buylaert op het cassatiearrest van 30/05/2003 m.b.t. het verjaren van een doorgang.
Deze noot is gepubliceerd in het rechtskundig weekblad maar de betreffendende versie van het tijdschrift is niet beschikbaar in de bibliotheek van de rechtenfaculteit van Gent.

Dank bij voorbaat
Als je me de referentie geeft en een email adres, dan kijk ik wel even... wel vreemd dat ze dit niet hebben in de bib in Gent

jack salix
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 08 apr 2013 20:22

Ik heb je een privebericht gestuurd.
Alvast bedankt voor de moeite.

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 10 apr 2013 08:13

‘Quiconque réclame l'exercice d'un droit de passage conventionnel sur la base d'un titre de plus de trente ans et se voit opposer la prescription extinctive, est tenu d'apporter la preuve que la servitude a été exercée depuis moins de trente ans avant la demande et qu'ainsi la prescription a été interrompue et toute déchéance en raison du non-usage évitée (1); quiconque oppose l'extinction du droit de passage par la prescription trentenaire acquise avant le plus ancien acte interruptif de prescription établi accompli dans le délai de trente ans précédant l'introduction de la demande, est tenu de prouver le non-usage trentenaire (2). (1) Cass., 18 novembre 1983, RG 3884, n° 153. (2) Voir Cass., 5 avril 1990, RG 6205, n° 471 et, outre les notes 1 sous cet arrêt et sous l'arrêt cité dans la note précédente, le commentaire portant sur ces deux arrêts signé Verheyden-Jeanmart N, Coppens Ph., & Mostin C., Examen de jurisprudence (1989 à 1998), Les biens, R.C.J.B., 2000, 452, n° 202.’(Justel F-20030530-1 , http://jure.juridat.just.fgov.be/?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;)

In de jaaroverzichten R.W. 2003-2012 vind ik geen noot van de heer Buylaert op het cassatiearrest van 30/05/2003 m.b.t. het verjaren van een doorgang en evenmin dit arrest zelf. Evenzo op http://www.rw.be/home.jsp?archief=list" onclick="window.open(this.href);return false; .Vrijwel zeker betreft het een foute verwijzing(ander tijdschrift ?).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

mblb1
Berichten: 184
Locatie: Antwerpen - Gent

#5 , 10 apr 2013 13:17

Was T.Not. van 2006 :)

Drythen
Berichten: 1

#6 , 07 mar 2015 22:13

Beste,

ik heb momenteel geen toegang van thuis uit als student in avondonderwijs om een artikel op Jurisquare op te zoeken.
Dit is de verwijzing die ik via Jura heb teruggevonden:
- RW 2014-15, afl. 24, 922

Kan iemand mij dit artikel doorsturen aub???

Indien ook mogelijk de volgende vonnissen/arresten:
- Brussel (3e Kamer) 4 februari 2013
- Eupen (1ste Kamer) 30 juni 2009
- Nijvel (7de Kamer) 27 mei 2007

Alvast hartelijk bedankt!!!

Terug naar “Archief”