Hallo iedereen,
Onlangs heb ik mij ingeschreven voor een online wedstrijd. Je moest een video insturen voor 17 maart, de beste choreografie mocht meewerken aan een project, de video met de meeste 'likes' op facebook kreeg een andere prijs.
Wij hebben daar heel veel werk in gestoken, nu blijkt dat ze de wedstrijd hebben afgelast (wegens organisatorische redenen), zonder de deelnemers te verwittigen. Je moest je online inschrijven, dan kreeg je tshirts opgestuurd die je moest dragen in de video, dus ze hadden onze gegevens. Er was geen wedstrijdreglement opgesteld, en de enigste voorwaarden die ze ons kenbaar hebben gemaakt waren: de deadline, het aantal mensen in de video, duur van de video, en het concept.
Alle communicatie is via mail verlopen, al wat vermeld is kan aangetoond worden.
Nu is mijn vraag:
Kan ik hier een vorm van compensatie eisen (bv, een van de prijzen, ...)? Omdat ze hun verbintenis niet nakomen? Geldt er een standaardwedstrijdreglement indien er geen is opgesteld?
Ze wisten vroeg genoeg op voorhand dat de wedstrijd niet doorging en ze hebben de deelnemende teams niet verwittigd, ondanks dat ze alle gegevens hadden, noch hebben ze een mededeling op hun website of Facebookpagina gezet.
Wij voelen ons bedrogen omdat we hier heel veel tijd in gestoken hebben, en toch ook wat geld. Dat doen we met heel veel plezier als er een doel is (of we nu winnen of niet), maar dit is gewoon verspilling.
Ik kijk uit naar jullie reacties.
Alvast dank,
Hendrik Leenders