Werken en Studeren - Bachelor in de Rechten

Stevens83
Topic Starter
Berichten: 1

Werken en Studeren - Bachelor in de Rechten

#1 , 12 feb 2013 00:20

Beste forumleden,

Ik ben momenteel vastbenoemd statutair bij de Federale Overheid. Ik zou graag een bachelor in de rechten in avondschool volgen.

Thans kan men zich nog inschrijven voor het tweede semester, voor specifieke opleidingsonderdelen.
Ik zou mij willen inschrijven voor onderdelen die enkel in het tweede semester worden gegeven, om mij op die vakken volledig te storten zodat ik in juni zal weten wat ik nog kan en niet kan.. Wat nog haalbaar is.
Ik zou dus willen deelnemen aan het tweede semester bij wijze van test om na te gaan of een academische opleiding nog wel haalbaar is.

Zou ik beter een credit-contract aangaan voor die bepaalde selectie van vakken? Of moet ik mij inschrijven voor een diplomacontract?

Is de bachelor in de rechten erg moeilijk? Moet je echt slim zijn? Of geraak je er met de nodige motivatie en doorzetting wel door?

Graag u ongezouten mening.

Alvast bedankt!

Vriendelijke Groeten,
Steven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2
Berichten: 785

#2 , 12 feb 2013 06:00

Ik volg rechten aan de Vub in avondonderwijs. Het is geen makkelijke richting, maar als je doorzet dan lukt dat best. Het gaat er niet om of je slim of niet slim bent. Ambitie en wilskracht reiken veel verder. ;-) Ik heb een diplomacontract, maar je kan perfect een ander type contract nemen. Ga eens praten met de studiebegeleiding op de instelling van jouw keuze en bekijk samen wat jouw mogelijkheden zijn. Als je vragen hebt stel ze gerust. In elk geval heel veel succes gewenst!

VDG2
Berichten: 785

#3 , 12 feb 2013 06:36

Hier de infobrochure die je al eens rustig kan nalezen (met contactgegevens vub): http://www.vub.ac.be/downloads/werkstud ... 2-2013.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

werkstudent
Berichten: 52

#4 , 14 feb 2013 14:58

Dag Steven,

Ik volg de opleiding van de KU Leuven, ondergebracht op de campus KULAK. Geen lessen, maar afstandsonderwijs (lessen van de dagstudenten die opgenomen worden en op het leerplatform geplaatst) en veel zelfstudie.
Wat je vragen betreft: die kan je denk ik het best stellen aan de mensen op de faculteit zelf. Ik zou je in elk geval willen afraden om een examencontract te nemen, want dan heb je geen recht op assistentie en dat is wel nodig als werkstudent.
Moet je slim zijn? Bwa, niet slimmer dan voor een gewone universitaire opleiding. Wat je wel moet hebben: veel motivatie en doorzettingsvermogen. Het vraagt wat wilskracht om de weekends en vrije tijd op te geven aan de studies. Het is niet iedereen gegeven, denk ik.

Meer info: http://www.kuleuven-kulak.be/nl/faculte ... en-portaal" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor je vragen kan je contact opnemen met de coördinator van het werkstudentenprogramma (zie de website hierboven), zij zal je graag meer uitleg geven.

Succes!

Terug naar “Archief”