plassende honden

sleper
Topic Starter

plassende honden

#1 , 17 nov 2011 20:19

hoe kan ik voorkomen dat honden tegen de voorgevel van een woning plassen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 nov 2011 20:38

Zwavel doet wonderen..

Schrikdraad langs muur met laag voltage eveneens... te vinden bij de betere boerencoöperatieve...

sleper
Topic Starter

#3 , 18 nov 2011 07:15

Zwavel doet wonderen..

Schrikdraad langs muur met laag voltage eveneens... te vinden bij de betere boerencoöperatieve...
schrikdraad sluit ik uit vermits het hier een rijwoning betreft waar kinderen langskomen. Zwavel daarentegen daar zou ik wat meer over willen weten . Wordt dat gestrooid ,? waar te vinden ?

Reclame

Tope

#4 , 18 nov 2011 07:28

Tegen plassen en poepen van katten in mijn tuin heb ik in een welbekende dierensupermarkt een produkt gevonden met een sterke lookgeur.
Misschien helpt het ook tegen honden.
Of 'Gett Off My Garden' - Strooikristallen:
http://www.dehuisdiersuper.nl/Honden/In ... kristallen" onclick="window.open(this.href);return false;

bartvdv

#5 , 18 nov 2011 09:10

Die producten werken niet. De eigenaar aanspreken en je een keer goed kwaadmaken helpt. Meestal zit er wel regelmaat in wanneer de hond langskomt. En iedere keer opkuisen om te vermijden dat de volgende hond het zijne/hare eroverheen gooit. Of een emmer koud water klaarzetten.

Lori

#6 , 18 nov 2011 10:14

Ik denk ook dat dat de beste raad is .
Heb ook al peper geprobeerd maar dat hielp dus geen fluit .
Als ik zag dat iemand net een plasje had gedaan , ging ik erook achter met een emmer water .
Bij mij gaat het om een buxusbol die eigenlijk al geel begon te worden .Nu onze leefruimte is achteraan en heb dus geen zicht op straat . Maar door renovatie van die leefruimte ben ik tijd terwijl even naar de straatkant verhuisd en kon ik ook meteen zien wie zijn hond dit toeliet .Rare is als ik op de oprit sta, wandelen ze mooi aan de overkant .Maar ja , dat was dus duidelijk voor de schone schijn .
1 iemand verder uit de straat heb ik meteen aangesproken terwijl zijn hond nog bezig was . Een flauwe o was zijn reactie .
Probleem met honden en hun plasje is ,eens ene start volgt de andere meteen en zo is er geen houden meer aan .
Op moment heb ik dus drie mensen aangesproken ,die nu mooi aan de overkant lopen .
De meeste hondenwandelaars zijn niet eens van hieruit de straat en van alle is er maar ene die zijn hond aan de buitenkant laat lopen zodat die nooit ergens tegen kan wateren waar het niet mag .
Degoutant gewoon ,dat je die hondenbezitters nog moet gaan opvoeden .Want zelf zullen ze hun hond wel van hun huis/brievenbus/planten wegtrekken .

octopus

#7 , 18 nov 2011 12:30

electrische schrikdraad, zoals voor landbouwafsluiting aanbrengen voor de gevel van een rijwoning (die van jou is uiteraard), mag dit wettelijk gezien wel? Ik weet 1 ding: als een hond daartegen plast hoor je het beslist 5 straten verder!

Vandebos

#8 , 18 nov 2011 12:39

electrische schrikdraad, zoals voor landbouwafsluiting aanbrengen voor de gevel van een rijwoning (die van jou is uiteraard), mag dit wettelijk gezien wel? Ik weet 1 ding: als een hond daartegen plast hoor je het beslist 5 straten verder!
Voltage is wel aangepast heh? Het zijn systemen die wettelijk in de handel te verkrijgen zijn en specifiek voor blaffende plassers zijn gemaakt... De toonhoogte van hun blaf kan wel even veranderen...

Zwavel werkt, emmer koud water ook maar dan dien je wel goed te mikken...

Terug naar “Archief”