op 13/05/2011 heb ik een contract getekend bij 'Cardoen Gent' voor de aankoop van een nieuwe wagen,
Chevrolet Nubira stationwagen Grijs.
De betaling werd binnen de week uitgevoerd en de wagen werd mij beloofd binnen de 10 dagen na betaling.
Na herhaaldelijk bellen en aandringen, was de wagen uiteindelijk in Gent gestationeerd en kon ik hem komen ophalen.
Ondertussen was de verzekering, nieuwe nummerplaat en inschrijving reeds in orde. Bij aankomst in de garage bleek er een probleem en was de wagen ' geaccidenteerd'. De herstelling bleek, naar zeggen van de mechaniekers in garage Cardoen Gent, mee te vallen. De wagen moest terug naar Antwerpen voor herstel en ging binnen de 10 dagen terug in orde zijn. Op dit moment werd mij in plaats van 1 jaar garantie en onderhoud, 3 jaar garantie en onderhoud beloofd omdat ik zolang zou moeten wachten. En men zou mij telefonisch op de hoogte houden over de stand van zaken.
Nadat ik na een aantal dagen nog niets had gehoord, heb ik weer zelf moeten bellen naar de stand van zaken van mijn wagen, die nota bene reeds een maand was betaald.
'Cardoen Gent' wist nog niets, maar 'meneer we zullen u deze middag terugbellen', Diezelfde middag geen telefoon. Nadat ik weer zelf had teruggebeld, wist men ondertussen dat er een expert moest komen om de schade op te meten. Op dat moment beloofd 'Cardoen Gent' mij, omdat er nog langer dient gewacht te worden, een volle tank en het eerste jaar verkeerstaks.
Ondertussen zijn we eind juni.
Na weeral zelf te hebben gebeld om te vragen hoe en wanneer, beloofd men mij dat de wagen op mij zal wachten op maandag 18 juli.
Aangezien ik dan op vakantie ben, spreken we af dat ik de wagen zal komen ophalen op maandag 1 augustus om 17.00 uur.
Op maandag 1 augustus kom ik goedgeluimd en vol verwachting om 17.00 uur aan en wat blijkt, dat jullie 'Cardoen Gent' deze wagen niet meer verkopen!
Er wordt nog diezelfde avond naar een oplossing gezocht. En men zou mij donderdag contacteren daaromtrent.
Donderdag 4 augustus 16 uur nog steeds geen telefoontje, dus bel ik zelf. 'Cardoen Gent' laat een gelijkwaardige auto overkomen om eventueel zo tot een compromis of oplossing te komen. We zijn vandaag 11 augustus, het contract voor de aankoop van een wagen Chevrolet Nubira is bijna 3 maand geleden getekend en ik heb nog steeds geen nieuwe wagen. Zelf nog geen garantie of uitzicht op een vervanging.
Dus op dit moment betaal ik voor 2 wagens reeds 3 maand verzekering, wegentaks, autotaks, lening.
Kan ik het contract verbreken, Cardoen de gemaakte kosten laten betalen en een schadevergoeding eisen?
Wat moet ik doen