afbraakwoning

koen999
Topic Starter
Berichten: 730

afbraakwoning

#1 , 06 jan 2007 18:30

ik ben geinteresseerd in een af te breken rijwoning (hoekwoning)
de woning moet afgebroken worden
omdat er een verzakking geweest is en ze op instorten staat.

Nu is mij opgevallen dat ook de woningen grenzend aan de hoekwoning ernstige stabiliteitsproblemen vertonen(barsten van de grond tot de kroonlijst)

Het gevaar bestaat dus dat als ik de hoekwoning afbreek, uiteraard volgens de regels der kunst, ook de woning(en) ernaast zouden kunnen instorten gezien hun huidige staat.

Nu is mijn vraag of ik hiervoor kan verantwoordelijk gesteld worden als ik de afbraak van de hoekwoning volledig volgens het boekje correct afbreek ( voornamelijk met de hand dus) en de woningen ernaast schade hebben?

Gezien de mogelijke aanzienlijke schade aan de aanpalende woningen wil ik 100 procent zekerheid alvorens hieraan te beginnen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 08 jan 2007 12:23

?Art.1384.Men is aansprakelijk niet alleen voor de schade welke men veroorzaakt door zijn eigen daad maar ook voor die welke veroorzaakt wordt door de daad van personen voor wie men moet instaan, of van zaken die men onder zijn bewaring heeft...?(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Indien de aanpalende gebouwen schade lijden door de afbraakwerken die u uitvoert aan uw gebouw,dan bent u aansprakelijk voor die schade.

Reclame

Terug naar “Archief”