Hmmm... ik raad U aan nog even te wachten want buiten "géén communicatie" heeft de tegenpartij niets bijzonders gedaan. In dat wereldje heb je twee extremen: de goed communicerenden en de archi-slecht communicerenden (dikwijls bij kleine zelfstandigen die maar niet echt georganiseerd geraken wegens verscheidene reden) maar daarvoor geen goede stielmannen zouden zijn.@ ganapathi tantra
Het feit dat de firma me niet het beloofde product kan leveren kan misschien wel doorslaggevend zijn om het contract op te zeggen ?
Intussen ook duidelijk geworden dat zijn aangeboden prijs idd ook niet echt marktconform is dus te laag... 'k heb duidelijk te maken met een oplichter...
Begrijpenlijk is uw bezorgheid gezien het voorschot doch zou ik in uw plaats een aangetekend schrijven richten waarin U uw bezorgdheid mededeelt over dat weinig communiceren en een onmogelijk gesprek... en waarin U ook vraagt - schriftelijk binnen X dagen - mede te delen wanneer de plaatsing zal gebeuren (U vindt wel een excuus - bv. op verlof vertrekken, voor het werk naar het buitenland, enz.). U kan concluderen met een termijn nà dewelke U zich het recht neemt de afspraken af te zeggen, en U wacht af. Zonder concreet antwoord zou ik dan ingebrekestellen, aanmanen en het voorschot terugeisen.
Het feit dat U weet wat er ongeveer gaande ZOU zijn, belet de tegenpartij niet naar een interne oplossing te zoeken om toch te leveren gezien er niet echt gesproken is over een ZEKERE leveringstermijn.
Mocht U toch een beetje in paniek... meteen in actie willen schieten, kan zich dat tegen U keren want dan zegt U "eenzijdig" de overeenkomst op en kan de tegenpartij een deel of het totaal voorschot als schadevergoeding claimen.
Een klacht bij de "politie" indienen, heeft mijn inziens - tot op heden (lees binnen de redelijke termijn voor levering) geen reden tot bestaan zolang een bepaalde "redelijke" limiet in tijd niet is bereikt. Laat staan dat U dan ook niet weet hoe tegenpartij zal handelen? Mensen zijn soms héél eigenaardig... .
Justiceseeker