Mysterie van leverancier zonnewering

Justiceseeker
Berichten: 354

Re: Mysterie van leverancier zonnewering

#16 , 23 jun 2011 11:17

@ ganapathi tantra
Het feit dat de firma me niet het beloofde product kan leveren kan misschien wel doorslaggevend zijn om het contract op te zeggen ?
Intussen ook duidelijk geworden dat zijn aangeboden prijs idd ook niet echt marktconform is dus te laag... 'k heb duidelijk te maken met een oplichter... :cry:
Hmmm... ik raad U aan nog even te wachten want buiten "géén communicatie" heeft de tegenpartij niets bijzonders gedaan. In dat wereldje heb je twee extremen: de goed communicerenden en de archi-slecht communicerenden (dikwijls bij kleine zelfstandigen die maar niet echt georganiseerd geraken wegens verscheidene reden) maar daarvoor geen goede stielmannen zouden zijn.
Begrijpenlijk is uw bezorgheid gezien het voorschot doch zou ik in uw plaats een aangetekend schrijven richten waarin U uw bezorgdheid mededeelt over dat weinig communiceren en een onmogelijk gesprek... en waarin U ook vraagt - schriftelijk binnen X dagen - mede te delen wanneer de plaatsing zal gebeuren (U vindt wel een excuus - bv. op verlof vertrekken, voor het werk naar het buitenland, enz.). U kan concluderen met een termijn nà dewelke U zich het recht neemt de afspraken af te zeggen, en U wacht af. Zonder concreet antwoord zou ik dan ingebrekestellen, aanmanen en het voorschot terugeisen.

Het feit dat U weet wat er ongeveer gaande ZOU zijn, belet de tegenpartij niet naar een interne oplossing te zoeken om toch te leveren gezien er niet echt gesproken is over een ZEKERE leveringstermijn.

Mocht U toch een beetje in paniek... meteen in actie willen schieten, kan zich dat tegen U keren want dan zegt U "eenzijdig" de overeenkomst op en kan de tegenpartij een deel of het totaal voorschot als schadevergoeding claimen.

Een klacht bij de "politie" indienen, heeft mijn inziens - tot op heden (lees binnen de redelijke termijn voor levering) geen reden tot bestaan zolang een bepaalde "redelijke" limiet in tijd niet is bereikt. Laat staan dat U dan ook niet weet hoe tegenpartij zal handelen? Mensen zijn soms héél eigenaardig... .


Justiceseeker

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#17 , 23 jun 2011 11:45

@ ganapathi tantra
Het feit dat de firma me niet het beloofde product kan leveren kan misschien wel doorslaggevend zijn om het contract op te zeggen ?
Intussen ook duidelijk geworden dat zijn aangeboden prijs idd ook niet echt marktconform is dus te laag... 'k heb duidelijk te maken met een oplichter... :cry:
Hmmm... ik raad U aan nog even te wachten want buiten "géén communicatie" heeft de tegenpartij niets bijzonders gedaan. In dat wereldje heb je twee extremen: de goed communicerenden en de archi-slecht communicerenden (dikwijls bij kleine zelfstandigen die maar niet echt georganiseerd geraken wegens verscheidene reden) maar daarvoor geen goede stielmannen zouden zijn.
Begrijpenlijk is uw bezorgheid gezien het voorschot doch zou ik in uw plaats een aangetekend schrijven richten waarin U uw bezorgdheid mededeelt over dat weinig communiceren en een onmogelijk gesprek... en waarin U ook vraagt - schriftelijk binnen X dagen - mede te delen wanneer de plaatsing zal gebeuren (U vindt wel een excuus - bv. op verlof vertrekken, voor het werk naar het buitenland, enz.). U kan concluderen met een termijn nà dewelke U zich het recht neemt de afspraken af te zeggen, en U wacht af. Zonder concreet antwoord zou ik dan ingebrekestellen, aanmanen en het voorschot terugeisen.

Het feit dat U weet wat er ongeveer gaande ZOU zijn, belet de tegenpartij niet naar een interne oplossing te zoeken om toch te leveren gezien er niet echt gesproken is over een ZEKERE leveringstermijn.

Mocht U toch een beetje in paniek... meteen in actie willen schieten, kan zich dat tegen U keren want dan zegt U "eenzijdig" de overeenkomst op en kan de tegenpartij een deel of het totaal voorschot als schadevergoeding claimen.

Een klacht bij de "politie" indienen, heeft mijn inziens - tot op heden (lees binnen de redelijke termijn voor levering) geen reden tot bestaan zolang een bepaalde "redelijke" limiet in tijd niet is bereikt. Laat staan dat U dan ook niet weet hoe tegenpartij zal handelen? Mensen zijn soms héél eigenaardig... .


Justiceseeker
Juiste manier om te werken.

Senderos
Topic Starter
Berichten: 17

#18 , 23 jun 2011 12:15

Volgens mij is er toch nu al sprake van contractbreuk van de kant van de aannemer daar hij mij niet het product (merk) zonnewering zal kunnen leveren die voorzien was ? De fabrikant van de zonnewering is duidelijk niet meer van plan met die aannemer samen te werken en maandag dienen alle producten van hen ook van de website van de aannemer verdwenen te zijn op straffe van dwangsom...

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#19 , 23 jun 2011 12:44

Het is niet altijd zo dat je contractbreuk pleegt indien je niet het exact zelfde product kan aanbieden. Soms is het aanbieden van een vergelijkbaar (kwaliteit) product voldoende (kan zijn dat dit hier wel niet van toepassing is).

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#20 , 23 jun 2011 16:26

Volgens mij is er toch nu al sprake van contractbreuk van de kant van de aannemer daar hij mij niet het product (merk) zonnewering zal kunnen leveren die voorzien was ? De fabrikant van de zonnewering is duidelijk niet meer van plan met die aannemer samen te werken en maandag dienen alle producten van hen ook van de website van de aannemer verdwenen te zijn op straffe van dwangsom...
En waar hebt u dat allemaal vandaan ?

Er is pas sprake van contractbreuk als de plaatser in kwestie u geen valabel alternatief kan leveren wat u spijtig genoeg niet mag weigeren. Maar de plaatser kan u ook gewoon uw geld terug geven natuurlijk

Als uw leverancier/aannemer dergelijke informatie aan het oor komt dan kan hij op zijn beurt klacht indienen tegen de fabrikant als het waar is wat u zegt. Als het van die urban stories zijn zou ik mezelf toch wel behoeden voor dergelijke uitspraken. Straffe van dwangsom ? Oh ja dus u bent er zeker van dat de fabrikant van de zonnewering reeds een rechtszaak is begonnen en ook heeft gewonnen. Ik zou niet anders weten hoe zo'n dwangsom kan worden ge-eist.

Wees idd op uw hoede maar u bent m.i. paniekvoetbal aan het spelen en dat kan verkeren.
en ik zou mij zeke rniet laten ophitsen en als een razende stier naar de politie hollen. Als puntje bij paaltje komt zou
zo'n klacht wel eens onrechtmatig kunnen zijn en een handig advocaat meteen het perfecte instrument geven om u
aan de kaak te stellen en als het tegenzit u te laten opdraaien voor kontraktbreuk vanwege stemmingmakerij (u diende klacht in zonder eigenlijke reden) en vertrouwensbreuk.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 23 jun 2011 17:00

Als afgesproken was dat de levering voor een bepaalde datum zou gebeuren, en deze datum is gepasseerd, dan zou ik toch aan een AS beginnen denken, hoor. Vraag in dat AS naar een reactie binnen de zoveel dagen en een levering binnen zoveel tijd. Vermeld dat als je geen reactie krijgt, je er van uitgaat dat de aannemer de bestelling geannuleerd heeft en je je voorschot terug eist.

Allemaal mooi en wel de uitleg die je hier van bepaalde mensen krijgt, maar als je daar moet op afgaan, moet jij dus maar tot in het oneindige (bij wijze van spreke, want definiëren wat een "redelijke termijn" is, is so goed als onmogelijk) blijven wachten, omdat je anders in de problemen komt als je zelf enige actie onderneemt?

Aan de TS: laat je dus niet bangmaken door wat hier beweert wordt, maar kom op voor jezelf. Volg dus de raad van Justiceseeker op en stuur een AS! Als daar geen reactie op komt binnen de termijn die u in het AS vermeld, kan u verdere stappen ondernemen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 23 jun 2011 17:05

De fabrikant van de zonnewering is duidelijk niet meer van plan met die aannemer samen te werken en maandag dienen alle producten van hen ook van de website van de aannemer verdwenen te zijn op straffe van dwangsom...
En waar hebt u dat allemaal vandaan ?
Ik vermoed dat Senderos contact opgenomen heeft met de fabrikant en op deze manier aan de informatie gekomen is?

Ik vraag me af of dit geen reden is om de verkoop te annuleren. De aannemer zou in dat geval op geen enkele manier een zonnewering van dat merk kunnen plaatsen en dus niet kunnen tegemoetkomen aan de wensen van de TS. Als ik in een winkel een Samsung TV wil komen en een bestelbon teken, en de winkel blijkt achteraf geen Samsung meer te mogen leveren, moet ik me dan tevreden stellen met een LG of ander toestel? Je zou dit als "valabel" alternatief kunnen zien, maar als ik Samsung wil, wil ik Samsung. Punt andere lijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#23 , 23 jun 2011 17:50

zucht ...... :roll: :roll: wa is nu eigenlijk de bedoeling man
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Vandebos
Berichten: 16087

#24 , 23 jun 2011 18:10

Poster heeft in meerdere berichten de correcte procedure gekregen om zijn belangen maximaal te verdedigen. Gelet op de de problemen bij derden om deze draad op een objectieve en informatieve wijze tegemoet te treden en dit niet strookt met de doelstelling van dit forum wordt deze draad gesloten.

Posters die aan de grond van dit slot liggen worden met aandrang verzocht in hun toekomstige berichten ofwel rekening te houden met de regels ofwel andere fora waar objectiviteit en wederzijds respect niet zo belangrijk zijn te vereren met hun berichten. Als het duidelijker dient te zijn kan dat in samenspraak met de Webmaster geregeld worden. [Vandebos]

Terug naar “Archief”