Telefonisch contact tijdens co-ouderschap.

Kimmeke78
Topic Starter
Berichten: 7

Telefonisch contact tijdens co-ouderschap.

#1 , 10 jun 2011 09:10

Beste Allemaal,
Mijn vraag: Kan de vader van mijn kind telefonisch contact tussen hem en mij (terwijl hij daar verblijft) weigeren?
Bestaan hier 'wetteksten' over? Kan iemand me hierover, aub, wat meer info geven?
Met dank en vriendelijke Groeten.

:roll:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jojan
Berichten: 739

#2 , 10 jun 2011 12:32

Tussen ex en u? Of tussen uw kind en u?

kristin
Berichten: 204

#3 , 10 jun 2011 14:21

ik bel mijn kinderen nooit op (op sommige uitzonderingen na) tijdens hun verblijf bij papa .
Zo weten zij perfect wat mama week is en wat papa week is.
Nu zij wat ouder zijn, bellen ze me op wanneer ze willen en omgekeerd juist hetzelfde

Als mijn ex constant de kinderen zou bellen, komt dit bij mij vrij ergerlijk over en vrij controleren

Reclame

Fore
Berichten: 1298

#4 , 10 jun 2011 15:19

Nu zij wat ouder zijn, bellen ze me op wanneer ze willen en omgekeerd juist hetzelfde

Als mijn ex constant de kinderen zou bellen, komt dit bij mij vrij ergerlijk over en vrij controleren
beetje een contradictie
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Kimmeke78
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 10 jun 2011 16:03

@Jojan: Tussen mijn kind en ons gezin, inclusief zijn grootouders.

Inderdaad, Fore, dat is een contradictie.
Ik zou enkel bellen indien hij langere periodes 'weg' is en ik benieuwd ben naar hoe het met hem gaat. :-)
Niet minder, niet meer... Zie daar dan ook geen probleem van in.
Mijn ex heeft echter (Lees: zijn vriendin) besloten dat ik mijn zoon niet meer kan/mag bellen.
Mijn zoon zelf mag ook niet bellen, al heeft hij een Gsm bij, deze wordt gecontroleerd, telkens hij hem gebruikt. Hij ziet hier erg van af.
(hij verblijft meestal bij mezelf, op uitzondering van een kort weekend om de twee weken... en tijdens de vakanties moet hij dan een hele stap nemen, om langer bij zijn papa te verblijven. Hij weigert vaak te gaan omwille van de vriendin en nu gaat hij helemaal niet (meer) graag omdat hij niet meer mag bellen,...Moeilijk om hem telkens trachten te motiveren!)
Kan dit zomaar allemaal, zonder gezamenlijk overleg, kan dit zelfs na overleg?
Met vriendelijke groet en alvast dank voor de reacties!

kristin
Berichten: 204

#6 , 10 jun 2011 19:58

Nu zij wat ouder zijn, bellen ze me op wanneer ze willen en omgekeerd juist hetzelfde

Als mijn ex constant de kinderen zou bellen, komt dit bij mij vrij ergerlijk over en vrij controleren
beetje een contradictie
ik bedoelde eigenlijk als ze bij mij zijn, dan zullen ze zelf naar de vader bellen, zijn ze bij de vader, zullen ze zelf naar mij bellen.

Voor de rest wordt alles via mail geregeld

Kimmeke78
Topic Starter
Berichten: 7

#7 , 10 jun 2011 21:08

@Kristin:
Nu begrijp ik het, en ik vind dat de normaalste zaak van de wereld...
Mijn zoon mag echter GEEN contact opnemen, zelfs niet per sms. :-/
Groetjes.

Terug naar “Archief”