Advocaat vraagt overdreven veel..

WindowsXP
Topic Starter

Advocaat vraagt overdreven veel..

#1 , 31 jan 2011 21:20

Hallo,

Ik weet het niet maar naar mijn goesting vraagt mijn advocaat 'beetje' teveel :evil: ... :ik ga het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.. .

Het is een zaak waar de tegenpartij beslist heeft er niet mee door te gaan en ik ook niet dus enigste wat de advocaat moet doen is verschijnen op de rechtbank maar hij hoeft niet enorm werk te verrichten(pleiten) aangezien tegenpartij er niet mee doorgaat.

Ik heb hem al zoveel gegeven maar hij telt maar de helft omdat ik de helft ga terugkrijgen als waarborg dus ja.. ik weet het niet hoor.. . :( :?

Heb het hem al verteld wat ik erover denk en dat dit men laatste x is dat ik hem een zaak laat behandelen.. .

Graag jullie mening,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 31 jan 2011 21:30

Mien waar is mijn kristallen bol, waar is hij toch gebleven....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

WindowsXP
Topic Starter

#3 , 31 jan 2011 21:32

Mien waar is mijn kristallen bol, waar is hij toch gebleven....
Gelieve alleen serieuze reacties... :?

Reclame

Lightning

#4 , 31 jan 2011 21:34

ik ga het proberen zo goed mogelijk uit te leggen...

Graag jullie mening,
Misschien dat je bovenstaande dan ook moet doen. Waar moeten we anders onze mening over geven???

WindowsXP
Topic Starter

#5 , 31 jan 2011 21:37

ik ga het proberen zo goed mogelijk uit te leggen...

Graag jullie mening,
Misschien dat je bovenstaande dan ook moet doen. Waar moeten we anders onze mening over geven???
Ik kan hier moeilijk bedragen neerschrijven hé.. .

De ding is dat de tegenpartij heeft gezegd dat ze er niet mee willen doorgaan want hun hadden ook een advocaat genomen en ik ook maar we konden allebei de advocaten niet meer terugtrekken omdat het te laat was.. dus dat verlicht de werk van de advocaat toch enorm of niet?

Lightning

#6 , 31 jan 2011 21:48

Uw advocaat heeft zijn tarieven, die u met hem op voorhand ongetwijfeld uitgebreid besproken hebt. U moet hem dus vergoeden voor het werk dat hij heeft moeten doen om u zaak voor te bereiden.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 jan 2011 22:07

Al eens gezegd advocaat heeft ter plaatse bezoek gebracht ( burgerlijke zaak) betwisting tussen buren. Heeft dan een brief gestuurd met hoe het volgens hem zat.
Was ongeveer gelijk met wat ik hem had gemaild alleen hij had er wat artikels bijgezet en zijn mening ( wat ik ook zo vond).
Serieuze babbel met vertegenwoordigster van eigenaars gehad... wist niet wat haar broer had uitgestoken.
Dus onmiddellijk akkoord en zaak mocht op hun kosten terug veranderd worden ... wat broer te horen heeft gekregen wil ik niet weten...
maar de advocaat heeft ons zo'n € 260 gekost. Wat een redelijk bedrag was ter plaatse komen ... alles uitgelegd... mijn tekst doorgemaild dus gelezen en dan zijn strategie goed op papier gezet. In totaal zo'n uur of 4 - 5 dus nog niet zo duur.
PS hij had ook al wat opzoeking gedaan naar eigenaars van de vier betrokken panden...
Laatst gewijzigd door Franciscus op 08 feb 2011 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

WindowsXP
Topic Starter

#8 , 31 jan 2011 22:37

Uw advocaat heeft zijn tarieven, die u met hem op voorhand ongetwijfeld uitgebreid besproken hebt.
Als ik heel eerlijk moet zijn hebben we op voorhand GEEN prijzen afgesproken... :s
maar de advocaat heeft ons zo'n € 260 gekost.
De mijne zou niet verlegen zijn om daar een "nulletje" bij te zetten... .

Ik denk dat er hier gaan achterover vallen als ze gaan horen van wat hij aan mij vraagt.. en ergste is nog dat hij op de brief heeft geschreven.. "2de TUSSENTIJDSE betaling".. ik heb hem duidelijk op gewezen dat hij het niet MOET WAGEN om een 3de of 4de "betalingske" te moeten sturen.. :"nee nee zei hij... " ben benieuwd...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 31 jan 2011 22:47

U vraagt de afrekening en gaat naar een andere advocaat.
Tevens vraagt u een onderhoud met de stafhouder.

WindowsXP
Topic Starter

#10 , 31 jan 2011 22:59

U vraagt de afrekeing en gaat naar een andere advocaat.
Tevens vraagt u een onderhoud met de stafhouder.
Gaat dat zomaar?Als ik nu zeg tegen hem van "hou maar wat ik tot nu toe betaald heb en geef een afrekening en ik ga naar een andere advocaat"?

Ma ja,dan gaat hij nog men bloed eruit zuigen met zen afrekeningkske... .

Weet niet wat ik moet doen?

doggy

#11 , 31 jan 2011 23:31

Het is niet de schuld van je advocaat dat een rechtszaak wordt afgeblazen. Het meeste werk zit in de opzoekingen en de voorbereidingen. Waarschijnlijk was dat reeds voor een groot deel gebeurd. Hoeveel uren rekent hij u aan?
Gemiddeld uurtarief is zo'n 100 EUR, te vermeerderen met algemene onkosten.

xena

#12 , 01 feb 2011 04:51

Ik weet het niet maar naar mijn goesting vraagt mijn advocaat 'beetje' teveel
http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=49" onclick="window.open(this.href);return false;

jefke007

#13 , 01 feb 2011 10:30

Ik heb mijn advocaat 250 euro per uur moeten betalen, het zou mij verwonderen moest die van jou daarboven gaan

jakkie

#14 , 01 feb 2011 13:33

Indien hier echt van overtuigd, beëindig dan de samenwerking (overeenkomst) met hem - schriftelijk; je kan tevens vragen om eindafrekening, maar deze zal wel automatisch volgen. Indien deze overdreven hoog lijkt (meestal totaal overzicht van provisies en eindafrekening) vraag dan ook het detail hiervan.
Je kan inmiddels klacht neerleggen of vraag stellen aan de balie (stafhouder) waaraan advocaat verbonden is.
Dit wordt alleszins bij redelijkheid onderzocht; vervolgens kan de rekenkamer de rekening trachten te reconstrueren op basis van gebruikelijke en/of gangbare tarieven in dezelfde regio. Mocht de aangeboden rekening toch overdreven hoog zijn, kan u altijd een tegenvoorstel doen.
Vanzelfsprekend vindt uw (ex)advocaat deze gang van zaken helemaal niet prettig, en hoogst ongelegen (wordt gehoord door stafhouder...), en kan geneigd zijn tot een of andere mildere regeling.
Anderzijds zou dit ook kunnen overlaten aan andere advocaat die meer redelijk is; deze dient er evenwel voor te zorgen dat afrekening vorige betaald wordt.
Spreek dan wel vooraf af wat deze tussenkomst u zou kunnen kosten.
In dergelijke situatie was vorige advocaat uiteindelijk bereid afrekening te halveren - lees : met 1500 euro te verminderen (' hoewel hij in eer en geweten rekening had opgesteld, maar toch tot een kort proces wou komen ...'). In principe was ik niet volledig akkoord, maar wegens de financiële compensatie, en de wil om een langdurige procedure te beëindigen, stemde ik hierin toe.
Je hoeft dus niet alles zomaar te nemen!

WindowsXP
Topic Starter

#15 , 01 feb 2011 17:24

Aangezien dat de tegenpartij gewoon gaat komen zeggen op de rechtbank van "dat ze er niet meer door willen gaan" is het ook niet mogelijk dat ik dat ook gewoon ga zeggen en dus mss eerlijk gezegd GEEN ADVOCAAT nodig heb?

Want als ik nu de samenwerking breek met deze gaat er een afrekening komen en die vampier kennende gaat hij mij dubbel en dik laten boeten dat ik hem niet meer wil.. als ik dan een andere advocaat ga nemen gaat die ook nog eens opnieuw van start een redeljike som vragen volgens mij dus ja ik weet het niet hoor.. mss zonder advocaat verschijnen aangezien ik me toch niet moet verdedigen????

Ps:enigste wat ik van mijn advocaat verlangde was dat hij TOCH er nog voor kon zorgen dat er niets op de strafblad ging komen want niet dat de rechtbank zegt van:"Ja ma ja ma.. de ruzie is wel bijgelegd MAAR de straf gaat toch op uw strafblad komen hoor... "...

Terug naar “Archief”