trouwen, ten laste hebben, belastingen

daens
Topic Starter

trouwen, ten laste hebben, belastingen

#1 , 17 jun 2010 15:44

graag had ik enkele antwoorden gekregen over het volgende: Mijn vriend en ik willen gaan samenwonen en eventueel trouwen. We hebben allebei een kind. Zelf heb ik een invaliditeitsuitkering van 66%. Die zal dan verminderen. Kan mijn "toekomstige" man mijn dochter ten laste nemen? Mijzelf blijkbaar niet heb ik hier overal al kunnen lezen. Maar er bestaat zo iets als aftrek? Klopt dit? Gaat het inkomen van mijn vriend dan ook vermeerderen? mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 17 jun 2010 17:12

Wanneer jullie getrouwd zijn en uw dochter behoort tot hetzelfde gezin , komt zij fiscaal ten laste van uw echtgenoot , die gezinshoofd wordt. Daar zal dus bij de bedrijfsvoorheffing elke maand rekening mee gehouden moeten worden.
Uzelf bent idd niet ten zijne laste. in het beste geval kan U genieten van het huwelijksquotiënt , waardoor eventueel een deel van zijn loon aan U wordt toegekend. Gevolg : verhoogde vrijstelling, lagere tarieven , minder belastingen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Archief”