Attest van Woonst

Robespierre
Topic Starter

Attest van Woonst

#1 , 27 mei 2010 21:10

Het verzoek tot aanwijzing van een voorlopige bewindvoerder vermeldt, op straffe van nietigheid :

Het verzoekschrift moet worden ondertekend door de verzoeker of zijn advocaat en vergezeld zijn van een attest van verblijfplaats, of, bij ontstentenis, van woonplaats van de te beschermen persoon dat ten hoogste vijftien dagen oud is.

Dit is nu al de tweede maal dat ik daarmee geconfronteerd wordt. Als ik een proces wil beginnen (mezelf vertegenwoordigen, zonder advocaat) tegen iemand moet er op straffe van nietigheid een attest van woonplaats van de verweerder worden toegevoegd.

Gezien echter dat ik dat door privacywetgeving niet kan verkrijgen op het gemeentehuis zit ik met een probleem. Is dan de enige mogelijkheid vragen aan een advocaat of gerechtsdeurwaarder om dat te halen voor mij? Of kan ik op één of andere manier daar toch aan raken.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mei 2010 21:18

U zou dit wel degelijk moeten kunnen krijgen. U moet dit wel schriftelijk aanvragen en zeggen op grond van welke wettelijke bepaling u dit nodig hebt.

Dit kan op de volgende manier: https://www.jureca.be/juridische-produc ... tion=nqd3w

Een advocaat heeft op dat vlak niet meer rechten dan u.

Vandebos

#3 , 27 mei 2010 21:24

Voorzie eveneens een afdruk van het verzoekschrift voor de ambtenaar van de dienst bevolking, kwestie van aan te tonen dat de aanvraag van het bewijs van woonst effectief hiervoor dient. Een gegeven op papier is altijd moeilijker te weerleggen dan een mondelinge vraag...

Reclame

Terug naar “Archief”