moeder,schoonmoeder uit mijn huis laten zetten

valderama200
Topic Starter

moeder,schoonmoeder uit mijn huis laten zetten

#1 , 27 apr 2010 23:35

Heb een vraag wij hebben vorig jaar het huis van mijn schoonmoeder,moeder aangekocht maar waar zij voorlopig mocht blijven wonen voor 250 euro per maand kost en inwoon waarvan zij soms niet het volledige bedrag betaald. sinds zij een nieuwe getrouwde vriend heeft botert het niet meer tussen ons. ze zit zelfs te zeggen da onze 3 kinders teveel lawaai maken als ze s'morgens naar school moeten kunnen wij haar uit huis laten zetten ook omdat wij de ruimtes nodig hebben doordat wij gaan verbouwen.wie kan ons helpen met info :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 28 apr 2010 07:06

Heb een vraag wij hebben vorig jaar het huis van mijn schoonmoeder,moeder aangekocht maar waar zij voorlopig mocht blijven wonen voor 250 euro per maand kost en inwoon waarvan zij soms niet het volledige bedrag betaald. sinds zij een nieuwe getrouwde vriend heeft botert het niet meer tussen ons. ze zit zelfs te zeggen da onze 3 kinders teveel lawaai maken als ze s'morgens naar school moeten kunnen wij haar uit huis laten zetten ook omdat wij de ruimtes nodig hebben doordat wij gaan verbouwen.wie kan ons helpen met info :(
enkele vraagjes vooraleer mensen hier zullen kunnen antwoorden:
- is er (niet noodzakelijk!) een schriftelijke huurovereenkomst? wanneer is die getekend?
- staat er iets speciaals genoteerd op de verkoopsakte?
- "en inwoon": is dat ook op papier gezet?
- ik veronderstel dat je ma gedomicilieerd is, is die vriend toevallig zo dom om dat ook gedaan te hebben (je weet nooit)?
- welke verbouwingswerken ga je doen?

valderama200
Topic Starter

#3 , 28 apr 2010 08:56

in de verkoopsakte staat niets vermeld dat schoonmoeder moet blijven inwonen, er is geen officiële huurovereenkomst, enkel een blad " kost en inwoon " met het bedrag vermeld van de maandelijkse bijdrage, getekend door moeder en dochter, er staat geen datum op vermeld
De moeder staat gedomicilieerd maar de vriend niet
ze heeft zelfs al de politie laten komen om hen te laten vaststellen dat er geen brood aanwezig was in huis, ze konden enkel vaststellen dat er 2 diepvriezers volledig gevuld zitten dus ze kan in feite zelf eten maken
De hele toestand word volledig onhoudbaar

Reclame

valderama200
Topic Starter

#4 , 28 apr 2010 08:58

de verbouwingswerken die gepland zijn is een open keuken maken die overloopt in de living, een volledig nieuwe badkamer maken van de bestaande keuken en een nieuwe bergruimte, moeder betrekt momenteel 2 kamers : een slaapkamer en een privé living

Vandebos

#5 , 28 apr 2010 11:08

In dat geval kan u de (schoon)moeder aangetekend laten weten dat u haar bewoning ter bede van het pand met een opzegt met termijn van dertig dagen die begint op de eerste van de maand nadat ze het schrijven ontvangen heeft.

valderama200
Topic Starter

#6 , 28 apr 2010 12:54

gaat dat ook als zij gepensioneerd is en een weduwe pensioen trekt heb mij al laten vertellen da wij haar alleen kunnen laten vertrekken via de vrederechter?

Vandebos

#7 , 28 apr 2010 14:03

De kans zit er dik in dat u via het vredegerecht zal dienen te passeren indien uw schoonmoeder weigert het pand te verlaten.

Dit is een reden te meer om ervoor te zorgen dat u voor die brave man met AS en andere documenten kan aantonen al het mogelijke gedaan te hebben om deze situatie te vermijden. Dat kan uw positie alleen maar versterken.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 apr 2010 18:17

Het element niet meer kunnen samenwonen kan ook helpen
Politie om vast te stellen dat er geen brood is... dat moet ik onthouden.
Als die dienst daar een melding/kort verslag van gemaakt heeft ... vraag dat nummer van de tussenkomst eens. In elk geval als je dag uur enz weet van die tussenkomst zou ik toch eens mijn voelhoorns uitsteken bij politie en vragen wat ze daar van gemaakt hebben als vaststelling.
Dit zeker ook in schrijven vermelden

U schoonmoeder mag daar wonen - die vriend niet - daar heb je geen overeenkomst mee . Het feit dat die vb mee de zaak verziekt kan ook bijdragen tot.
Zorg ervoor dat de kwartieragent laat noteren bij gemeente dienst bevolking geen inschrijving zonder zijn toestemming anders schrijft die vriend zich ook in en dan ben je vertrokken want die gaat u daar zo maar niet uitkrijgen.
Dan kan jij gaan bewijzen dat hij daar niet mag zijn. Nu kan hij nooit ingeschreven worden.

xena

#9 , 29 apr 2010 10:36

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 okt 2011 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

valderama200
Topic Starter

#10 , 29 apr 2010 10:48

haar getrouwde vriend woont hier niet in zou dat trouwens nooit toegelaten hebben ook maar hij komt hier iedere avond toe tot na middernacht

JPV

#11 , 29 apr 2010 15:52

U schoonmoeder mag daar wonen - die vriend niet - daar heb je geen overeenkomst mee .
dus als je een woongedeelde huurt mag je geen bezoek krijgen .
er is een verschil tussen wonen & bezoek

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#12 , 29 apr 2010 18:15

Zolang dat hij in haar privé gedeelte blijft kan daar niets op gezegd worden.
Evenmin als hij in het gemeenschappelijk gedeelte is want schoonmoeder mag daar ook komen.
Iets anders als hij in het gemeenschappelijk gedeelte is zonder uw schoonmoeder - deze is er niet bv - en hij is vb ook nog met een sleutel binnengekomen..

Zij mag hem ook een sleutel geven om naar haar appartement/gedeelte te gaan. Maar u moet hem niet aanvaarden in uw woning.
Probleem wie gaat hem buitenzetten ... antwoord niet de politie dus..

Terug naar “Archief”