factuur correctie telecom provider betalen ?

Wie is aansprakelijk ?

de provider
Geen stemmen
0
ik
100%
2

Totaal aantal stemmen: 2
nemo1980
Topic Starter

factuur correctie telecom provider betalen ?

#1 , 20 apr 2010 19:45

Door een fout in het systeem van de telecom provider is een betalend telefoonnummer niet doorgerekend op de factuur. De leverancier herkend dit probleem maar wil dit niet op papier vastleggen.

Voor de rest is de factuur volkomen normaal op uitzondering dus dat het betaalde telefoonnummer in kwestie niet in hun systeem zit en er sedert enkele maanden niet is meegerekend.

Na enkele maanden hebben zij dit probleem ingezien en hun systeem aangepast . Nu verwachten ze dat wij de volledige kost dragen van deze oproepen maar aangezien het hun schuld is dat het zo ver is gekomen lijkt het me ook logisch dat zij de kosten dragen van alle gesprekken die plaatsvonden na de eerste maand van de fout in het systeem.

Tenslotte konden wij op geen enkel ogenblik weten dat dit telefoonnummer niet werd aangerekend en indien wij dit wel hadden geweten hadden wij geen factuur correctie van 8 maanden gehad die toch wel voor een serieuze hap in ons budget zorgt.
Laatst gewijzigd door nemo1980 op 20 apr 2010 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 20 apr 2010 20:25

Door een fout in het systeem van de telecom provider is een betalend telefoonnummer niet doorgerekend op de factuur. De leverancier herkend dit probleem maar wil dit niet op papier vastleggen.

Voor de rest is de factuur volkomen normaal op uitzondering dus dat het betaalde telefoonnummer in kwestie niet in hun systeem zit en er sedert enkele maanden niet is meegerekend.

Na enkele maanden hebben zij dit probleem ingezien en hun systeem aangepast . Nu verwachten ze dat wij de volledige kost dragen van deze oproepen maar aangezien het hun schuld is dat het zo ver is gekomen lijkt het me ook logisch dat zij de kosten dragen van alle gesprekken die plaatsvonden na de eerste maand van de fout in het systeem.

Tenslotte konden wij op geen enkel ogenblik weten dat dit telefoonnummer niet werd aangerekend en indien wij dit wel hadden geweten hadden wij geen factuur correctie van 8 maanden gehad die toch wel voor een serieuze hap in ons budget zorgt.
Hebben jullie gebeld naar dit 'betalend telefoonnummer'?
Zo ja, dan moeten jullie ook de kosten daaraan verbonden betalen.

nemo1980
Topic Starter

#3 , 20 apr 2010 20:35

Hebben jullie gebeld naar dit 'betalend telefoonnummer'?
Zo ja, dan moeten jullie ook de kosten daaraan verbonden betalen.
Ok, mee eens... ja wij hebben gebeld(alé, men vrouw heeft gebeld :-) )
Maar zonder die blunder in hun systeem hadden wij wel de 1e maand knn. inzien dat dit x aantal euro bedroeg. Nu leek het alsof de totaalkost bv 200 euro (abonnement 40 euro + extra kosten gesprekken) bedroeg terwijl er in feite nog een extra onzichtbare kost bijkwam.

Als het totaalbedrag bv 600 euro bedroeg zouden wij de eerste maand kunnen beslissen om te stoppen hiernaar te bellen maar nu viel de kost nog mee waardoor wij het belgedrag zijn blijven aanhouden 'met de weet' dat het bedrag van de factuur die wij ontvingen dit belgedrag ook omving.

Door hun systeemfout en hun late opmerking hebben zij ervoor gezorgd dat het probleem escaleerde tot een betaling van verscheidene maanden en zijn zei dus (in mijn ogen) verantwoordelijk voor deze escalatie

EDIT : Wij zullen ook niet de enigen zijn die dit ervaren vermits de correctie vanaf heden is ingevoerd en dat het probleem zich waarschijnlijk bij al hun klanten zal voorgedaan hebben

EDIT 2 : In hoeverre kan een factuur corretie wettelijk in 'normale' gevallen ?

Reclame

ongelukbelaagd

#4 , 21 apr 2010 14:45

Ik mis een keuze in je poll: provider en jij.
Je kan de provider aanschrijven en volledige verantwoordelijkheid voor de grote som betwisten zoals je al beschreef.
Stel misschien voor de 2 eerste keren te betalen? Als je het namelijk de 1ste maar zeker de 2de op de factuur stond, hadden jullie niet meer naar dat betaalnummer gebeld.
Succes!

nemo1980
Topic Starter

#5 , 21 apr 2010 18:14

Ik mis een keuze in je poll: provider en jij.
Je kan de provider aanschrijven en volledige verantwoordelijkheid voor de grote som betwisten zoals je al beschreef.
Stel misschien voor de 2 eerste keren te betalen? Als je het namelijk de 1ste maar zeker de 2de op de factuur stond, hadden jullie niet meer naar dat betaalnummer gebeld.
Succes!
ik begrijp niet wat je bedoelt ivm. de poll... er zijn toch 2 mogelijkheden ? 'provider' en 'ik'...( met ik bedoel ik mezelf, niet degene die de post leest hé :-) LOL . Maar geeft niet... als er een probleem is, post gewoon jullie meningen in het topic.

Minnelijke schikking willen ze wel, heb een dergelijke schikking ook voorgesteld maar ze willen niet de verantwoordelijkheid dragen voor de 7-eerste aantal maanden. Zei vinden dat men vrouw verantwoordelijk is en ik vind van niet. In dat opzicht bekeken is er dus een geschil en heb ik de neiging te denken dat zei hopen op een minnelijke schikking die mij ten onrechte doet betalen want volgens mij zou ik heel wat kans maken dit te winnen mocht het tot een rechtzaak komen

K moet de factuur nog krijgen hoor maar hoor graag jullie meningen.

Joeri_J

#6 , 22 apr 2010 09:22

ik vermoed dat ongelukbelaagd bedoeld, het volgende is:

Stel dat de provider zijn werk gedaan had,
dan had je de eerste maand ipv de 200€ dan 600€ moeten betalen.

Op dit moment had je u factuur nader bekeken,
maar daar het factuur altijd iets later komt en je al met volgende maand bezig bent, zou het kunnen dat het stoppen van te bellen naar dat nummer ook zich voort zet in een hoog factuur in de 2de maand.
en je pas vanaf de 3de maand terug een normaal factuur hebt.

in dit geval had je dus 2x een hoge maand te betalen...

nu heeft de provider een fout gemaakt en heb je 7 maand niets gemerkt.

stel dus volgende voorstel voor dat:
- jij 2 maand betaald die je anders ook betaald had.
- de provider 5 maand het teveel betaald, die je anders niet gemaakt had

dus zowel jijzelf EN de provider betalen elk een gedeelte van het 'extra' factuur.

(losstaand van je normaal verbruik natuurlijk)

ff rekenvoorbeeld:

stel: 200€= normaal
de extreme maanden = 600€

je hebt elke maand €200 al betaald,
je krijgt nu factuur van 7x 400€ (600€ - 200€) = 2800€

stel voor:
- jij betaald €800 ( 2x400€)
- provider betaald €2000 (5x400€)

Terug naar “Archief”