Hoeveel kan echtgenote van de spaarekening afhalen?

strukton31
Topic Starter
Berichten: 2

Hoeveel kan echtgenote van de spaarekening afhalen?

#1 , 19 mar 2010 23:58

Hallo allemaal ik wou eens weten hoeveel kan mijn echtgenote cash afhalen van de bank?we hebben dan ook een gezamenlijke rekening !Ik ben van plan mijn huis te verkopen en voorlopig in een huurwoning te wonen ,nu zijn we al een tijdje niet meer zoals we waren toen als we trouwden ,kheb haar betrapt met een andere man een tijdje terug ,en heb haar dat vergeven,dus jullie begrijpen me wel dat het vertrouwen ver te zoeken is!Nu heb ik schrik dat ze dat bedrag ,dus van de woning dit zal rond de 160000 zijn ,zal afhalen en er mee met de noorderzon zal verdwijnen ,kan ze dat bij de bank cash afhalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 20 mar 2010 00:11

Hallo allemaal ik wou eens weten hoeveel kan mijn echtgenote cash afhalen van de bank?we hebben dan ook een gezamenlijke rekening !Ik ben van plan mijn huis te verkopen en voorlopig in een huurwoning te wonen ,nu zijn we al een tijdje niet meer zoals we waren toen als we trouwden ,kheb haar betrapt met een andere man een tijdje terug ,en heb haar dat vergeven,dus jullie begrijpen me wel dat het vertrouwen ver te zoeken is!Nu heb ik schrik dat ze dat bedrag ,dus van de woning dit zal rond de 160000 zijn ,zal afhalen en er mee met de noorderzon zal verdwijnen ,kan ze dat bij de bank cash afhalen?
Evenveel als u: alles. Ze kan het ook overschrijven naar een rekening van een stroman (bv. van een eendag vennootschapje) en vandaar verder naar verschillende rekeningen in belastingsparadijzen....en dan, zoals u vermeldt, met de noorderzon zuidwaarts vertrekken.

Als u het geld van de verkoop van uw huis op een rekening op uw naam zet, zonder volmacht voor echtgenote, dan bent u de enige die het geld kan opnemen en kan bovenvermeld extreem scenario zich niet verwezenlijken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

strukton31
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 20 mar 2010 01:19

Jamaar vragen ze dan niet achter mijn handtekening voor zo'n groot bedrag ,dan is het toch niet zo veilig om een gezamenlijke rekening te hebben amai amai :( !En het is eigenlijk mijn rekening ze heeft enkel volmacht gekregen van mij omdat haar rekening op de mijne wordt gezet !

Reclame

gypsi
Berichten: 102

#4 , 20 mar 2010 09:46

zo vlug mogelijk haar volmacht laten annuleren of ge zijt alles kwijt

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 20 mar 2010 13:38

Als ge dat geld nog moet krijgen , zet dat op een nieuwe rekening op uw naam alleen. Daar kan zij niet aan. Als zij recht heeft op een deel van dat geld , zet ieder zijn deel op een eigen rekening.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 20 mar 2010 13:43

Ik dacht zo dat de bank bij oa gehuwden verplicht is door te geven aan andere partij dat er een rekening wordt geopend.
Maar niets belet u dat te doen hoor

Terug naar “Archief”