laptop zoon gestolen bij Aldi

JohnD
Berichten: 3580

#16 , 07 jan 2010 14:41

Wat ik raar vind is dat hier nog niemand heeft geopperd dat de OP gewoonweg geen BEWIJZEN heeft dat de zoon zijn laptop daar afgegeven heeft. Ik kan ook een ALDI binnenwandelen en dan bij het buitengaan zeggen dat ik daar een laptop van 1500 euro aan de kassa had afgegeven en dat die nu weg is.
Klopt, maar als de kassierster eerlijk is en toegeeft (kan haar job kosten natuurlijk) dat ze die jongen verplicht heeft om zijn boekentas aan de ingang achter te laten is dat toch al iets om mee te beginnen. Bewijzen dat daar een laptop in zat is natuurlijk moeillijk, maar zelfs niet nodig, zolang het logisch en aanvaardbaar blijft dat er iets van die waarde in die laptop "kan" gezeten hebben. Die jongen kan dat vermoeden versterken door eventuele onrechtstreekse bewijzen; hij kwam van school vlak voordien hebben getuigen hem nog met die laptop zien werken, er zijn getuigen die hem de school hebben zien verlaten met die boekentas ... enz..
Ik geef toe dat als zoiets voor een rechtbank komt dat een rechter zich mogelijk niet zal bezighouden met zulke bewijzen, maar het is toch nog altijd een laptop van 1500€ volgens de poster.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Madeleine
Topic Starter
Berichten: 59

#17 , 07 jan 2010 18:49

Mijn zoon heeft na de vaststelling van de diefstal onmiddellijk de zaakvoerder van de Aldiwinkel erbij gehaald en de kassierster.
De zaakvoerder heeft de politie opgebeld, het zou echter te lang duren vooraleer ze iemand konden sturen, dus zijn we een uurtje later zelf naar het politiebureau gereden. Er werd een proces verbaal opgemaakt, het serienummer van de laptop werd genoteerd. We hebben ook de originele factuur nog.

De dief kan dan nog niets doen met die laptop want er zat geen lader bij en volgens mijn zoon is het bij dit type laptops niet mogelijk om de harde schijf te verwisselen en er een nieuwe in te steken.
Alles is beveiligd.

Mijn zoon heeft via de site van Apple ook aangifte gedaan. Daar bestaat namelijk een procedure (Apple Care), waarbij Apple kan registreren via het serienummer van een laptop waar die zich bevindt, van zodra de gebruiker (in ons geval dus de dief) op internet komt.

We doen al het mogelijke, maar ondertussen is het kwaad geschied, en vooral het verlies van al het schoolwerk dat op die harde schijf stond, komt zwaar aan. Mijn zoon moet nu alles op alles zetten om zoveel mogelijk werk in te halen. De examens beginnen volgende week, dus die diefstal heeft zeker ook een serieuze weerslag op de studies.

Heel vervelende zaak. Er zal niet veel tegen te beginnen zijn. Enkel hopen op de goodwill van Aldi, maar ik vrees ervoor. Ze staan zowiezo al niet echt als klantvriendelijk gekend.

Ik zie dat dit topic al tamelijk veel gelezen werd en er toch veel reactie op komt. Ik zal dus zeker feedback geven en laten weten hoe Aldi reageert.

Groetjes,
Madeleine

xena

#18 , 08 jan 2010 01:41

Ze staan zowiezo al niet echt als klantvriendelijk gekend.
en voor degene die er aan moesten twijfelen mogen bij ons eens komen winkelen ik blijf daar gewoon buiten ronduit schandalig hoe die soms tegen de klanten bezig zijn

Reclame

Fien&Jef
Berichten: 2

#19 , 14 jan 2010 12:55

Mijn zoon maakte deze week bij Fnac Brugge hetzelfde mee
Zijn verhaal: dinsdagnamiddag stapt hij na school samen met een vriend de Fnac in Brugge binnen. Bij de ingang staat een personeelslid in kostuum, type Security. De man vraagt de jongens om hun rugzakken (waar hun schoolgerief in zit) bij de securitybalie achter te laten alvorens de winkel verder binnen te gaan. Braaf als ze zijn (ze zijn beiden 14 jaar), doen zij dat zonder morren.
Na een kwartiertje willen ze de winkel verlaten, maar dan blijkt dat de rugzak van mijn zoon verdwenen is. Hij meldt dit onmiddellijk aan iemand van het ander winkelpersoneel: de man van Security is op dat moment namelijk niet op post. Het diensthoofd van Security wordt erbij gehaald en de dame noteert mijn zoons gegevens (naam en telefoonnummer).
In de veronderstelling dat iemand misschien de verkeerde rugzak heeft meegenomen, wachten we thuis tot iets voorsluitingstijd op een telefoontje van Fnac. Dat komt niet en daarom bel ik zelf terug.
Ik krijg de dame in kwestie aan de lijn en leg uit waarvoor ik bel. Zij klinkt uitermate nerveus en vertelt me dat ze de beelden van de camerabewaking niet kan bekijken, "Het systeem ligt plat". Ik zeg dat dat dan ook wel zeer toevallig is en bedank vriendelijk voor haar 'hulp'. Daarna ben ik met mijn zoon aangifte gaan doen op het politiekantoor.
De volgende dag (gisteren) gaat mijn zoon bij Fnac informeren of ze al iets meer weten: en ja, ze hebben de beelden waarop ze zien dat iemand eerst een tijdje rond de rugzakken staat te draaien om dan met die van mijn zoon naar buiten te wandelen. (Waar is op dat moment de man van Security?)
Omdat we vinden dat Fnac verantwoordelijk is voor de goederen waarvan ze zelf vragen dat klanten die bij het binnenkomen aan de securitybalie achterlaten, gaat mijn man zelf naar Fnac om te vragen wat ze van plan zijn. En nu komt het: de directeur, himself, beweert nu dat er op het moment dat mijn zoon en zijn vriend de winkel binnenkomen helemaal NIEMAND van security bij de ingang stond die hen verteld heeft hun rugzakken bij de balie achter te laten. Bovendien, beweert hij, is op de camerabeelden niet te zien dat ze de winkel binnenkomen, maar wel dat ze hun rugzakken bij de bewuste balie neerzetten. Met ander woorden: Fnac Brugge wast zijn handen in onschuld.
We hebben, gezien de 'medewerking' die we van Fnac Brugge krijgen, een sterk vermoeden dat ze al het mogelijk doen/zullen doen om zich in te dekken en aangezien wij die camerabeelden niet te zien krijgen had ik toch wel eens willen weten hoe wij ons hiertegen kunnen verweren?
Het gaat dan misschien 'maar' om een boekentas met schoolspullen, maar tegen dat alles vernieuwd/vervangen is, liggen wij wel aan een rekening van om en nabij de 250 euro!

Vandebos
Berichten: 16087

#20 , 14 jan 2010 14:02

Misschien dat de directie van de FNAC Brugge ondertussen contact had opgenomen met de FNAC Brussel waar ze in het zand hebben moeten bijten na een paar rechtzaken. De securitybalie ginds wordt nu gebruikt voor ... reclamefolders.

Fien&Jef
Berichten: 2

#21 , 14 jan 2010 14:55

Misschien dat de directie van de FNAC Brugge ondertussen contact had opgenomen met de FNAC Brussel waar ze in het zand hebben moeten bijten na een paar rechtzaken. De securitybalie ginds wordt nu gebruikt voor ... reclamefolders.
1. Gaat het om rechtzaken over soortgelijke voorvallen? En is daar dan ergens iets over terug te vinden (op internet)?
2. Ik vind het eerlijk gezegd nogal grof van Fnac om te durven beweren dat er NIEMAND stond: beide jongens zijn door die man van Security wal aangesproken, hé. Als 't nodig is kunnen ze hem dus wel identificeren.
3. Ik vind het raar dat de Fnac-directie beweert dat op de beelden niet te zien is dat ze (zoon+vriend) naar binnen gaan: die balie bevindt zich onmiddellijk naast de ingang en die komt dus wel in beeld.
4. Nog een tegenstrijdigheid: ze kunnen de dief op de beelden wel naar buiten zien wandelen ==> in- en uitgang gebeurt in Fnac Brugge via dezelfde deuren.

Ze mogen van mij in elk geval wel een aangetekende brief met mijn gezouten mening in de bus verwachten.

Vandebos
Berichten: 16087

#22 , 14 jan 2010 17:27

Herinner me vaag wat gelezen te hebben hierover toen de FNAC in Brussel volledig vernieuwd werd en er dus ook die fameuze security-balie in gebruik werd genomen. Ken het gehele verhaal niet meer.

Terug naar “Archief”