Dit lijkt mij interessant.
Op welke basis zou de verzekering het grootste deel van de kosten voor de vervanging van een stokoude ketel op zich nemen?
Geen flauw idee, ik herhaal dat ik niet genoeg van verzekeringsrecht afweet. Het slachtoffer (?) moet, zoals ik eerder zei, naar haar eigen makelaar gaan, kijken wat er van haar verzekering gedekt wordt (of er überhaupt iéts gedekt wordt) en dan kan er gepraat worden. Tracht samen tot een oplossing te komen, dat beide partijen samen tot een regeling tot betaling trachten te komen. Het is nutteloos om een procedure op te starten als er geen bewijzen zijn, want dan verlies je de kosten van uw advocaat, de rechtsplegingsvergoeding voor de tegenpartij en kan je de ketel nog eens zelf gans betalen.
Bel misschien eens naar de vader, of het kind daar iets gezegd heeft over een ketel stukgemaakt te hebben? Het is natuurlijk mogelijk dat de vader nu het kind dwingt te zeggen dat hij het heeft stukgemaakt, om zijn ex financieel pijn te doen, maar de waarheid komt nog altijd uit een kindermond.
Zelfs als de moeder blijft ontkennen, wat ze waarschijnlijk zal doen, kan je beter eens goed nadenken of het niet de moeite is om die ketel gewoon zelf te vervangen op eigen kosten, aangezien het een oud ding was. Die moet ooit vervangen worden.
Merkt een kind dat hij een stookketel stukmaakt, daarmee bedoel ik zintuiglijke waarnemingen? Want als dit niet het geval is, kan het kind het natuurlijk niet weten of het iets heeft stukgemaakt. Men moet ook in het achterhoofd houden dat procedures zoveel geld en tijd kosten en het enorm lang kan aanslepen.
En tot slot vermeld ik dat mijn gezond verstand, aangezien er geen bewijzen werden gevonden, dat de ketel het gewoon zelf heeft begeven.