taken pro deo advocaat

carchapet
Topic Starter

taken pro deo advocaat

#1 , 13 jul 2009 13:40

5 jaar geleden werd er mij een toegewezen door de rechtbank omdat ik klacht had neergelegd omdat mijn ex-echtgenoot het alimentatiegeld van de kinderen niet meer verder betaalde. Via mijn advocaat werd dan een deurwaarder aangesteld die maandelijks het geld in beslag nam. Gedurende 4 jaar verliep alles vlotjes tot begin 2009 mijn ex-echtgenoot zonder werk zat en ik niets meer kreeg via de deurwaarder.
Dus terug mijn pro-deo advocaat erbij geroepen die dan terug het nodige zou doen. Nu 5 maand later (ondertussen niks gebeurd) zegt ze mij dat ze eigenlijk mijn dossier al had afgesloten (zonder mijn medeweten) en dat ik haar nu ereloon zal moeten betalen of dat ik terug een pro deo advocaat moet aanvragen.

Vandaar 2 vragen :
- wanneer eindigde haar taak als pro deo advocaat
- moet ik daarvan niet op de hoogte gebracht worden

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 14 jul 2009 00:58

Dat is wel idioot. Eerste vraag is heb je nog recht op een pro-deo ? Tweede vraag indien ja kan je er idd, een andere vragen. Ten derde dat van het dossier reeds afgesloten kan best zijn, alhoewel ik vermoed dat dit een truukje is. Ten vierde kan zij zelf jou zaak terug pro-deo verdedigen en dat zelf aanvragen (=voorstellen). Iedere advokaat kan dat trouwens, maar de meeste willen dat natuurlijk niet omdat er blijkbaar niet zoveel aan verdiend is, en de vergoeding (=bijpassing) van de overheid blijkbaar afhangt van wat voor zaak het is.

Trouwens als ze zelf zegt dat je terug een pro-deo zal moeten aanvragen (terwijl ze verdorie goed genoeg weet dat ze dat zelf kan voorstellen zonder dat jij al die rompslomp moet doen); wil dit doodgewoon zeggen dat ze jou liever ziet gaan dan komen (aannemende dat zij vermoed dat jij niet weet - behalve nu natuurlijk - dat jij dat zelf in feite niet moet aanvragen als zij voor jou terug pro-deo wil spelen).
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Archief”