deurwaardersbrief na nooit ontvangen bestelling.

kwispel
Topic Starter

deurwaardersbrief na nooit ontvangen bestelling.

#1 , 18 mei 2009 13:36

Ik kreeg vandaag een brief van een deurwaarder die eist dat ik 200 euro betaal voor een firma waar ik een dik jaar geleden producten bij bestelde.
Ik heb die producten nooit ontvangen en kreeg al enkele rappels.
Ik heb uiteindelijk die firma een aangetekend schrijven gestuurd dat ik nooit iets ontvangen heb. Daarop kwam geen reactie, ook niet als ik de firma een email stuur.

Vandaag ontvang ik een brief van een deurwaarder om 200 euro te betalen voor een oorspronkelijke bestelling van 50 euro.
Binnen de 2 weken te betalen.

Wat kan ik doen?

Ik kan toch geen 200 euro betalen voor iets dat ik niet ontving.
De firma zelf reageert niet. Ik kan mijn beklag toch niet doen bij de deurwaarders.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Buzzer

#2 , 18 mei 2009 15:03

Laat de firma waar je vroeger besteld hebt weten dat je de goederen niet ontvangen hebt.
Vraan naar het ontvangstbewijs van de goederen.

Transportfirma's houden altijd een lijst bij van wie dat wanneer welke bestelling in ontvangst genomen heeft.

Wanneer je niet thuis was kan het goed zijn dat ze de levering bij je buur afgegeven hebben, maar ook dan is daat een bewijs van.

De deurwaarder zelf kan niet je inboedel aanslaan om je 'schuld' te betalen. Daarvoor heeft hij eerst een bekrachtigd vonnis van de rechter nodig. Sommige deurwaarders spelen wel de rol als incassobureau.
Dit is toegelaten, maar dan mogen ze zelf niets meer doen als een gewoon incassobureau. Maw aanmanen tot betalen

Gebruiker34

#3 , 18 mei 2009 17:06

Ik kreeg vandaag een brief van een deurwaarder die eist dat ik 200 euro betaal voor een firma waar ik een dik jaar geleden producten bij bestelde.
Ik heb die producten nooit ontvangen en kreeg al enkele rappels.
Ik heb uiteindelijk die firma een aangetekend schrijven gestuurd dat ik nooit iets ontvangen heb. Daarop kwam geen reactie, ook niet als ik de firma een email stuur.

Vandaag ontvang ik een brief van een deurwaarder om 200 euro te betalen voor een oorspronkelijke bestelling van 50 euro.
Binnen de 2 weken te betalen.

Wat kan ik doen?

Ik kan toch geen 200 euro betalen voor iets dat ik niet ontving.
De firma zelf reageert niet. Ik kan mijn beklag toch niet doen bij de deurwaarders.
ik zou met de deurwaarder zijn rappeleke eens goed lachen. Je moet je niet laten bang maken. Een deurwaarder zonder vonnis, is een pitbull zonder tanden.

Reclame

Bidibi

#4 , 18 mei 2009 22:18

Hopen op de dagvaarding zou ik zeggen, en na afloop de rechtsplegingsvergoedingen opeisen.

kwispel
Topic Starter

#5 , 19 mei 2009 10:20

ze reageren op geen email, brief, aangetekende brief, hun telefoon lijkt niet te werken.
Heb de deurwaarders gebeld en zij zeggen dat er wel exploot zal plaatsvinden bij niet-betaling en dat zij enkel uitvoerders zijn, geen initiatiefnemers.
Kan ik alsnog die deurwaardersbrief negeren? Het lijkt me toch dat ik "iets" moet doen om dit tegen te gaan.
Het is wel zo: in deze straat wonen mensen met dezelfde familienaam. Ik d8 bij mezelf: wat als iemand anders wel een handtekening heeft gezet voor ontvangst?

kwispel
Topic Starter

#6 , 19 mei 2009 11:25

Heb "eindelijk" antwoord van die firma:

Geachte,

U heeft deze online besteld, en bent met onze algemene voorwaarden akkoord gegaan.
Het is u die de goederen bij de transporteur niet in ontvangst heeft genomen (geweigerd). Wij hebben dus wel degelijk aan onze verplichting voldaan.

Deze online bestelling is echter wel bindend. Wij hebben deze producten voor u ingekocht maar ook de transport kosten betaald.

Als u de artikelen betaald, + 20 euro dossier kosten. Sturen wij u de producten alsnog op en is het daarmee opgelost.

With best regards,
Met vriendelijke groet,

ik heb NOOIT geweigerd! Nooit iemand van die firma gezien.
Ik denk toch dat die mensen dingen zeggen die juridisch gezien niet kloppen.

Buzzer

#7 , 19 mei 2009 16:20

Nogmaals,

1 )Voor die deurwaarder moet je geen schrik hebben, die kan niet doen (buiten wat dreigen) zonder vonnis van de rechter.

Wanneer die deurwaarder, die momenteel de rol als incassoburo op zich neemt, zijn beroep als deurwaarder misbruikt om u tot betaling aan te manen, dan is hij zelfs strafbaar. Hij mag enkel aanmanen tot betalen en of je werkelijk schuld hebt of niet, daar heeft die geen zicht op.
Als bij mij een deurwaarder zou dreigen met exploot zonder vonnis dan zou ik klacht indienen bij ministerie van economische zaken.

2) Online bestellen is verkoop op afstand tussen paritikulier en bedrijf. Als u werkelijk besteld hebt heeft u 7 dagen of 3 maand (afhankelijk van het bestaan van een schriftelijke bevestiging van uw verkoop) tijd om u te bedenken.
Deze tijd is verstreken dus uw bestelling is wel geldig. Bijgevolg moet je deze ook na ontvangst van de goedere betalen.
Is er echter niets ontvangen, dan moet je natuurlijk niets betalen, nogal logisch. Vraag de firma naar een copie van de door u ondertekende leveringnota u kunt dan zelf wel zien of het jouw krabbel is die eropstaat of niet. Je kan nog gaan vragen bij de mensen in je straat of zij niet 'per toeval' de goederen in ontvangst genomen hebben.

Gebruiker34

#8 , 19 mei 2009 17:34

Nogmaals,

1 )Voor die deurwaarder moet je geen schrik hebben, die kan niet doen (buiten wat dreigen) zonder vonnis van de rechter.

Wanneer die deurwaarder, die momenteel de rol als incassoburo op zich neemt, zijn beroep als deurwaarder misbruikt om u tot betaling aan te manen, dan is hij zelfs strafbaar. Hij mag enkel aanmanen tot betalen en of je werkelijk schuld hebt of niet, daar heeft die geen zicht op.
Als bij mij een deurwaarder zou dreigen met exploot zonder vonnis dan zou ik klacht indienen bij ministerie van economische zaken.

2) Online bestellen is verkoop op afstand tussen paritikulier en bedrijf. Als u werkelijk besteld hebt heeft u 7 dagen of 3 maand (afhankelijk van het bestaan van een schriftelijke bevestiging van uw verkoop) tijd om u te bedenken.
Deze tijd is verstreken dus uw bestelling is wel geldig. Bijgevolg moet je deze ook na ontvangst van de goedere betalen.
Is er echter niets ontvangen, dan moet je natuurlijk niets betalen, nogal logisch. Vraag de firma naar een copie van de door u ondertekende leveringnota u kunt dan zelf wel zien of het jouw krabbel is die eropstaat of niet. Je kan nog gaan vragen bij de mensen in je straat of zij niet 'per toeval' de goederen in ontvangst genomen hebben.
Bij sommige producten gaat de termijn van 7 dagen pas in op de dag na de levering.

Gaat het dus bijvoorbeeld om producten zoals elektrische toestellen, cd’s, enz., dan heeft Kwispel het recht om van de koop af te zien. Verzakingsrecht noemt men dit.

Terug naar “Archief”