Waar kan ik hiervoor best terrecht ? Of wat hiermee doen ?

De Stoffel 83
Topic Starter
Berichten: 13

Waar kan ik hiervoor best terrecht ? Of wat hiermee doen ?

#1 , 19 mar 2009 18:30

Mijn vriendin en ik zouden graag een appartementje kopen. We zijn bij Fortis bank gaan horen omdat we ook allebei al een lening lopen hebben maar er was eerst geen enkel probleem tot ze er bij Fortis achter kwamen dat ik gemeld sta als wanbetaler op de zwarte lijst bij de Nationale bank.

Ik wist hier echt niets van. Ik heb toen GEEN aangetekend schrijven ontvangen van Krefima(ABKM) dat zij mij op deze lijst gingen zetten, enkel een verwittiging van mijn betalen, enkel een overeenkomst hoe ik dit ging betalen .Reden Da ik toen de betaling niet kon doen Was effe werkloos door 2x overstap van werk en verhuis ookd e 2de keer.
Had ik toen geweten dat dit zo een gevolgen voor mij ging hebben had ik wel een oplossing gezocht om te betalen maar wist zelfs niet dat dit zomaar kon laat staan dat het zo een gevolgen ging hebben. Na die 3 maanden heb ik mijn achterstand wel betaald maar toen stond ik blijkbaar
nog 7 euro een beetje achter terwijl zei mij het bedrag vermeld hebben en ik had dit dan gestort. Ook hier omtrent hebben zij mij nooit niet verwittigd. Als ik een paar 100 euro in één keer kan betalen kan ik toch ook wel die 7 euro betalen!
Inmmiddels is alles afbetaald en betaal ik gewoon maandelijks met een domicilliering mijn lening netjes af. Omdat de achterstand nu pas betaald is moet ik een jaar wachten tot in van deze lijst af ben.
Toppunt van al wij zijn er mee bezig via enkele wegen toch een lening te krijgen maar vandaag kreeg ik telefoon van die personen die er mee bezig zijn die vermelde me da ik nog 2,49€ achterstond.
Ik heb nogthans 2X gebeld en een MAIL gestuurd effectief te vragen HOEVEEL IK MOEST OVERSCHRIJVEN zei vemelde me het bedrag maar ja zo hebben ze me weer liggen die verdomde 2,49€ da nog open stond zit er weer tussen zonder da die da zeggen ze .
Ondertussen moeten mijn vriendin en ik dus wachten om iets te kopen omdat ze ons geen lening willen geven omdat ik op deze lijst sta maar nu is het zo dat er dit jaar vele kortingen zijn op een aankoop van onroerend goed.

Kunnen wij nu geen stappen ondernemen omdat Krefima mij niet op de hoogte heeft gesteld dat ik op deze zwarte lijst zou komen en dat ik nog een achterstand had van 7 euro en een beetje of een manier om van deze lijst geschrapt te worden?

Heb al naar nationale bank gebeld ma die doen da dus niet zomaar en ja hoe zou ik dit best aanpakken voor aan het bewijs te geraken da zei mij niet verwittigd hebben, zonder da zei dit zouden doormelden da ik dit aan hun nagevraagd heb weet totaal niet meer wat doen iemand raad aub ?

MVG Stoffel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 19 mar 2009 21:37

- betaal de paar euro die nog openstaan.

- vraag aangetekend een schriftelijke bevestiging dat al uw schulden aan deze maatschappij betaald zijn.

- neem contact op via mail met de nationale bank, leg klaar en duidelijk de problematiek uit en bezorg hen alle mogelijke gegevens om aan te tonen dat uw schulden betaald zijn. Vraag, gezien de aard van de kleine openstaande som, of men u niet de gunst wil bewijzen versneld van deze lijst afgevoord te worden.

- Verzamel al deze informatie in copie en bezorg deze eveneens aan de directeur van uw bankkantoor. Alhoewel banken momenteel supervoorzichtig zijn met het verlenen van leningen zou zelfs fortis het kafkiaanse van deze zwarte lijst vermelding moeten inzien.

- Tot slot, Als fortis blijft weigeren u te lenen, neem dan uw gehele dossier mee naar een andere bank. Vermeld uw vermelding op die zwarte lijst en het verhaal erachter onmiddellijk. Deze stap zal wel inhouden dat u van bank dient te veranderen voor het storten van uw loon ed maar als u op deze wijze de baksteen in uw maag kan doen kalmeren lijkt me dat een klein offer..

De Stoffel 83
Topic Starter
Berichten: 13

#3 , 20 mar 2009 13:06

- neem contact op via mail met de nationale bank, leg klaar en duidelijk de problematiek uit en bezorg hen alle mogelijke gegevens om aan te tonen dat uw schulden betaald zijn. Vraag, gezien de aard van de kleine openstaande som, of men u niet de gunst wil bewijzen versneld van deze lijst afgevoord te worden.
-Dit heb ik telefonisch al gedaan en zei melden ook da ik niet van die lijst kon gezet worden eveneens da zei da ni doen . Kan wel nog is zien dit via mail te doen maar dit aanvragen worden ook allemaal gemeld blijkbaar ,niet?
- Verzamel al deze informatie in copie en bezorg deze eveneens aan de directeur van uw bankkantoor. Alhoewel banken momenteel supervoorzichtig zijn met het verlenen van leningen zou zelfs fortis het kafkiaanse van deze zwarte lijst vermelding moeten inzien.
-Dit hadden ze ingezien maar probleem was hoofdzetel van fortis had blijkbaar afgekeurd dus heeft kantoor daar op inggegaan zeggen ze maar ja da ging dan niet meer .
- Tot slot, Als fortis blijft weigeren u te lenen, neem dan uw gehele dossier mee naar een andere bank. Vermeld uw vermelding op die zwarte lijst en het verhaal erachter onmiddellijk. Deze stap zal wel inhouden dat u van bank dient te veranderen voor het storten van uw loon ed maar als u op deze wijze de baksteen in uw maag kan doen kalmeren lijkt me dat een klein offer...
- Ben momenteel naar Axa gegaan zoals je verlmelde alles gemeld en die zijn er mee bezig maar hebben het dosier al doorgegeven een Kredis een kleinere maatschappij denk da ik dan ook de volle pot zal kunnen betalen.

MVG Kristof

Reclame

heilig hart
Berichten: 1

#4 , 27 okt 2014 17:21

Stuurt de nationale bank een schrijven indien je gemeld wordt (zwarte lijst) , Heb wel een brief gekregen van de financiële instelling , heb direct alles betaald , schrijven toch dat ze gaan melden ,maar van de nationale bank nog steeds niks gehoord ....

Terug naar “Archief”